اتفاقاتی که پس از میکرونیدلینگ رخ می دهد

آنچه در این مقاله می خوانید:

یکی از بهترین روش‌ها برای جوانسازی و شفاف سازی پوست، میکرونیدلینگ بوده که امروزه بسیاری از افراد از این روش استفاده می‌کنند. اغلب افراد در جهت از بین بردن جای زخم‌ها، آکنه، جوش‌های قدیمی و همچنین چین و چروک‌های خود این روش بسیار کاربردی را به کار می‌گیرند. با انجام روش میکرونیدلینگ در مطب پزشک متخصص خود پوست بسیار شفافی خواهید داشت و نتیجه بسیار خوبی دریافت خواهید کرد. اگر شما از دسته افرادی هستید که قصد انجام این روش فوق‌العاده را بر روی پوست خود دارید، لازم است اطلاعات کافی کسب کنید که پس از انجام این عمل چه اتفاقاتی برای پوست شما خواهد افتاد تا بتوانید مراقبت‌های لازم را انجام دهید‌.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ در واقع یکی از روش‌های نوین برای بازسازی و جوانسازی پوست بدن بوده که در این روش از قلمی استفاده می‌شود که دارای سوزن‌های بسیار نازک و نرم است. ساز و کار این روش بدین صورت بوده که با این قلم و سوزن‌های آن حفره‌های ریزی بر روی پوست افراد ایجاد می‌کنند تا مواد مغذی و مورد نیاز پوست به راحتی جذب غشای آن شوند و همچنین به سبب تخریب برخی از سلول‌های آن، پوست را وادار کنند که با کلاژن و پروتئین سازی، عیوب خود همچون چین و چروک‌ها و زخم‌های قدیمی را ترمیم نماید.

از دیگر روش های جوانسازی پوست می توان به سلول درمانی و فشیال صورت هم اشاره کرد که در مطب دکر پیشگاهی انجام می شود.

عوارض میکرونیدلینگ

قرمز شدن پوست در اثر انجام میکرونیدلینگ

یکی از شایع‌ترین اتفاقاتی که پس از استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ رخ می‌دهد، قرمزی پوست است. به طور کلی میزان قرمزی پوست پس از گذشت ۲۴ ساعت کاهش یافته و پوست به رنگ طبیعی خود باز خواهد گشت، اما لازم است توجه نمایید که در برخی مواقع نیز این قرمزی بسیار شدید‌تر خواهد بود. هر چه میزان تخریب پوست بیشتر باشد، نیازمند درمان شدید‌تری بوده که این درمان شدید‌تر سبب خواهد شد پوست مدت زمان بیشتری حالت ملتهب و قرمز رنگ داشته باشد. همچنین لازم است بدانید که میزان قرمزی پوست با مرطوب نگه داشتن آن، کاهش خواهد یافت.

افزایش حس لمس و فشار در پوست

پس از انجام میکرونیدلینگ بر روی پوست، ممکن است مراجعان احساس لمس بر روی پوست خود را متفاوت از همیشه حس کنند. به طور کلی پس از استفاده از این دستگاه بر روی پوست، ممکن است تمامی این قسمت‌ها کمی خشن‌تر به نظر بیایند. در برخی مواقع نیز این احتمال وجود دارد که پس از انجام این عمل تورم و کبودی‌هایی بر روی پوست به وجود آیند که پس از گذشت مدتی بهبود خواهند یافت. البته ناگفته نماند که احتمال ایجاد تورم بسیار کم بوده و افراد می‌توانند با مصرف آنتی هیستامین از بروز این قبیل مشکلات پیشگیری کرده و یا مشکلات به وجود آمده را برطرف کنند. به طور کلی هر چه میکرونیدلینگ با کیفیت بیشتری صورت بگیرد، احتمال بروز مشکلاتی همچون زخم شدن یا تاول زدن پوست کمتر خواهد بود.

به وجود آمدن زخم‌ ها و علائم کوچک بر روی پوست

همان طور که می‌دانید انجام عمل میکرونیدلینگ سبب به وجود آمدن تعداد بسیار زیادی زخم‌های کوچک و البته کنترل شده بر روی پوست می‌شود، بنابراین پس از اتمام دوره نیز این امکان وجود دارد که علائمی بر روی پوست وجود داشته باشد. البته لازم است بدانید که جای نگرانی برای این زخم وجود ندارد زیرا با ترمیم بافت پوست شما، این زخم‌ها نیز بهبود خواهند یافت.

به وجود آمدن تاول ‌های پوستی

یکی از عوارض احتمالی استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ، ایجاد تاول‌های پوستی بوده که به طور کلی برای افرادی که پوستی مستعد به تاول دارند، این مشکل به وجود خواهد آمد. بنابراین پیشنهاد می‌شود در صورتی که پوستتان مستعد به وجود آمدن تاول است، پیش از انجام میکرونیدلینگ، این مورد را به پزشک متخصص خود اطلاع دهید. شاید برای برخی افراد سوال باشد که چطور ممکن است شیوه‌ای که سبب از بین رفتن زخم‌ها، آکنه‌ها و جوش‌های سرسخت می‌شوند، باعث به وجود آمدن تاول‌ها شوند. در این خصوص لازم است ذکر کنیم از آنجایی که در اغلب مواقع بر روی پوست ناهنجاری‌های حساس وجود دارد، احتمال بروز تاول‌‌ها به خصوص در افرادی که پوستی بسیار حساس دارند افزایش خواهد یافت‌.

خونریزی پوست در اثر برخورد سوزن در روش میکرونیدلینگ

همان طور که می‌دانید در روش میکرونیدلینگ، از سوزن‌هایی استفاده می‌شود و این امکان وجود دارد که در محل برخورد آن‌ها با پوست برخی از افراد، خونریزی اتفاق بیافتد که امری غیر ممکن نیست. به طور کلی هر چه درمانی که استفاده می‌شود تهاجمی‌تر و شدیدتر باشد، احتمال خونریزی از ناحیه برخورد سوزن‌ها بیشتر خواهد بود. بنابراین در برخی مواقع از دارو‌های آرام‌بخش، بی‌حسی‌های موضعی و یا سوزن‌های بسیار نرم برای انجام میکرونیدلینگ استفاده خواهد شد. اما لازم است مراجعین توجه داشته باشند که خونریزی نباید به مقدار خیلی زیادی رخ دهد و خونریزی بیش از حد، طبیعی نبوده و در این موارد احتمالا مشکلی وجود دارد.

سخن پایانی

داشتن پوستی سالم و زیبا جزو آرزو‌های هر انسانی است و بسیاری از افراد با پرداخت هزینه‌های بسیار برای مواد و لوازم آرایشی و بهداشتی سعی در زیبا نشان دادن پوست خود دارند. یکی از روش‌هایی که برای شفاف سازی و زیبایی هر چه بیشتر پوست افراد وجود دارد، استفاده از میکرونیدلینگ است. افرادی که قصد از بین بردن جوش‌ها، آکنه‌ها، زخم‌ها و حتی چین و چروک‌های صورت خود را دارند، می‌توانند از این روش استفاده نمایند. علاقه‌مندان به انجام این روش باید توجه داشته باشند که اگر میکرونیدلینگ تحت نظر پزشک متخصص صورت بگیرد عوارض آن کمتر بوده و نتایج بهتری نیز خواهد داشت. همچنین افراد می‌بایست پیش از استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ، در خصوص عوارض احتمالی آن و اتفاقاتی که ممکن است پس از استفاده از این دستگاه بیافتند، اطلاعات کافی کسب کنند تا مشکلی برایشان ایجاد نشود.

آخرین مقالات