میکرونیلدینگ روشی نوین در جوانسازی پوست

آنچه در این مقاله می خوانید:

در حال حاضر افراد توجه زیادی به زیبایی ظاهری و نیز طراوت و جوانی پوست صورت خود دارند و حاضرند روش‌های مختلفی را در راستای جوان سازی آن انجام دهند. در علم پزشکی امروز جامعه، روش‌های مختلفی در این جهت وجود دارد که هر یک از آنها برای نواحی مختلفی از صورت مناسب است که بنا به تشخیص پزشک زیبایی، نوع آن تعیین می‌شود. در واقع این روش‌ها یک نوع تکنیک درمانی به شمار می‌روند. توجه داشته باشید که انجام هریک از این روش‌ها نیاز به تخصص دارد و باتوجه به حساسیت بالایی که هریک از این روش‌های عمل زیبایی دارند، نباید خودسرانه و در هر مرکزی انجام شود، چه بسا که بسیاری از سالن‌های آرایشی نیز به انجام این عمل‌های جوان سازی پوست می‌پردازند.

میکرونیلدینگ چیست؟

یکی از کاربردی ترین و رایج ترین روش‌های جوان سازی پوست صورت، میکرونیلدینگ است که جزو به روزترین روش‌هایی است که امروزه به کار می‌رود. در این روش کمترین آسیب از لحاظ تهاجم به پوست صورت وارد می‌شود و به عبارتی پوست دچار شوک نمی‌شود؛ اما ناگفته نماند که انجام این عمل از حساسیت بالایی برخوردار است و تحت هیچ شرایطی نباید توسط افراد غیرمتخصص انجام شود. این عمل را با اطمینان کامل به پزشک متخصص در شاخه زیبایی بسپارید. شایان ذکر است که هیچ یک از انواع اعمال زیبایی را به طور هم زمان و باهم انجام ندهید، چراکه موجب آسیب رسانی به پوست صورت شما شده و در نتیجه دهی مثبت آن خلل وارد می‌کند و می‌تواند عامل خطرناکی نیز تلقی شود.

نحوه انجام میکرونیلدینگ صورت

همان طور که گفتیم میکرونیدلینگ یکی از روش‌های جوان سازی و زیبایی پوست صورت به شمار می‌رود. در این روش پوست را برای کلاژن سازی و گردش خون بهتر آماده سازی می‌کنند. منظور از کلاژن سازی، ایجاد و تولید سلول‌های جدید پوستی است که موجب جوان سازی و طراوت آن می‌شود. گردش خون بهتر موجب کلاژن سازی و الاستین سازی در لایه‌های پوستی شده و اثرات پیری و چین وچروک را به طورکلی از بین می‌برد. این روش که به تازگی رواج یافته و طرف داران زیادی را به خود جذب کرده است، به دو روش دستی و اتوماتیک انجام می‌شود. در روش دستی این کار کاملاً به صورت دستی و توسط اپراتور انجام می‌شود و این در حالی است که در روش اتوماتیک، صفر تا صد کار را دستگاه میکرونیدلینگ برعهده می‌گیرد.

میکرونیدلینگ روش دستی

روش دستی که به روش سنتی نیز معروف است، توسط پزشک معالج و به وسیلهٔ یک غلتک کوچک انجام می‌شود. در اصطلاح پزشکی به این غلتک درمارولر گفته می‌شود که حاوی سوزن‌های ریز و کوچکی بر روی سر غلتک است. در واقع زمانی که این غلتک بر روی پوست صورت غلتانده می‌شود، سوزن‌های موجود بر روی سر آن به لایه‌های زیرین پوست وارد شده و به این طریق موجب تحریک لایه‌های پوستی شده و موجبات لازم جهت کلاژن سازی را فراهم می‌سازند. در واقع این سوزن‌ها روزنه‌های کوچکی بر روی پوست شما ایجاد می‌کنند که همین روزنه موجب ایجاد منافذی بر روی پوست شده و موجب گردش بهتر خون می‌شود. جنس این سوزن‌ها می‌تواند شیشه ای یا سیلیکونی باشد.

 

میکرونیدلینگ به وسیله دستگاه

در روش اتوماتیک که به روزترین و مدرن ترین روش درمان پوست با میکرونیدلینگ است، تمامی اعمال توسط دستگاه انجام می‌شود، به طوری که دستگاه دارای میکروپنی است که سر آن حاوی این سوزن‌های ریز بوده و پس از کشیدن آن بر روی پوست شما، روزنه‌هایی ایجاد می‌شود که موجبات جوان سازی را از این طریق فراهم می‌کند. قبل از انجام تمامی این امورات، پزشک معالج باید از عدم چرب بودن یا خشک بودن بیش از حد صورت شما اطمینان حاصل کند. اگر پوست شما بیش از حد اندازه خشک باشد، پزشک جهت مداوای آن، داروهایی را تجویز کرده و عمل میکرو رو به تأخیر می‌اندازد. ولی اگر پوست صورتتان چرب باشد، پوستتان را با سرم شست و شو داده و پس از انجام مراحلی عمل میکرونیلدینگ صورت را آغاز می‌کند.

سخن پایانی

برای درمان شل شدگی پوست صورت، لکه‌های پوستی ای که در اثر آفتاب سوختگی ایجاد شده اند و نیز مسائلی ازاین قبیل، می‌توان از روش جوان سازی پوست میکرونیلدینگ استفاده کرد. بسیاری از افراد از پف زیر چشم بسیار رنج می‌برند، تنها درمانی که دراین خصوص وجود دارد، انجام عمل زیبایی میکرونیلدینگ است که با کلاژن سازی و تحریک پوست، موجب تولید سلول‌های جدیدی شده و جوان سازی را به همراه دارد. برای انجام هر دو روش از این عمل به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا از آسیب‌های احتمالی آن در امان باشید.