چرا باید خطوط اخم را درمان کرد؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

قطعاً با گذشت زمان و بالا رفتن سن، تغییراتی در صورت و ظاهر ایجاد می‌شوند که کاملاً طبیعی بوده و اقتضای سن است. یکی از تأثیرات مخرب آب‌وهوای نامناسب، سبک زندگی غلط، تغذیه نادرست، ژنتیک و… به وجود آمدن خطوط اخم در صورت خواهد بود. پس از پدیدار شدن این عارضه اغلب افراد به‌دنبال تزریق بوتاکس پیشانی هستند و تلاش می‌کنند تا سریعاً این مشکل را برطرف سازند. اگر شما نیز قصد دارید تا خطوط اخم را فوراً از بین ببرید، می‌بایست در اولین فرصت نسبت به برطرف کردن آن کوشا باشید؛ چراکه اگر این خطوط عمیق شوند، کار کمی دشوار خواهد شد. همچنین می‌توانید جهت کنترل تعریق زیربغل از تزریق بوتاکس زیر بغل نیز کمک بگیرید.

خط اخم و دلایل ایجاد آن

بسیاری از افراد خطوط اخم را با خطوط بالای دو ابرو یعنی پیشانی اشتباه گرفته و در اغلب موارد روش‌های درمانی نامناسبی را برای برطرف ساختن آن‌ها انتخاب می‌کنند. خطوط اخم خط‌هایی عمودی هستند که اغلب میان فاصله دو ابرو ایجاد می‌شوند. تعداد کثیری از افراد در سنین کم متوجه وجود این چروک شده و ممکن است در وهله اول روحیه خود را از دست بدهند. دلایل ایجاد خطوط اخم بسیار متعدد بوده و براساس نتایج به‌دست آمده از آزمایشات و تحقیقات پزشکان زیبایی، می‌توان به این نتیجه رسید که شایع‌ترین دلیل ابتلا به این چروک قرار‌گیری مستقیم در معرض تابش نور خورشید است.

از آنجایی که پوست صورت لطیف بوده و خاصیت ارتجاعی دارد، پس از دریافت اشعه خورشید خود را سریعاً با شرایط وفق داده و پس از گذشت مدتی نسبتاً طولانی این اتفاق باعث ایجاد خطوط اخم خواهد شد. با تابش بیش از اندازه اشعه نور خورشید بر پوست صورت، تمامی کلاژن و الاستین سطح پوست از بین رفته و به مرور زمان پوست نازک‌تر و حساس‌تر می‌شود. به این دلیل که پوست صورت می‌تواند آینه‌ای برای نمایان کردن سلامت جسمانی افراد باشد، اکثر انسان‌ها به‌دنبال کشف راز و رمز‌های زیبایی هستند و سعی بر این دارند تا با انجام برخی از روش‌های درمانی همچون تزریق بوتاکس به نواحی مختلف بدن، این کمبود را جبران نمایند.

تزریق بوتاکس از سال ۱۹۷۰ در میان افراد رایج بوده و به‌دلیل ارائه نتایج بسیار مناسب در تمامی نقاط بدن، افراد متعددی نسبت به انجام آن تمایل دارند. جالب است بدانید انجام این روش درمانی صرفاً به منظور زیبایی یا برطرف ساختن چین‌وچروک نیست؛ چراکه شما می‌توانید در صورت تعرق بیش از اندازه در ناحیه دست یا زیربغل، نزد متخصص زیبایی رفته و پس از تزریق بوتاکس زیربغل یا بوتاکس دست برای مدتی طولانی از ابتلا به این عارضه در‌امان باشید.

 

درمان خط اخم

امروزه برای رفاه حال تمامی افراد و جوانسازی پوست روش‌های متنوعی اعم از روش‌های گیاهی، سنتی، شیمیایی و… ابداع شده‌اند که شما می‌توانید بنابر نظر پزشک و سلیقه خود یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنید. از جمله این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لیزر درمانی: یکی از روش‌های درمانی متداول که برای از بین بردن خطوط اخم استفاده می‌شود، لیزر درمانی نام دارد. در واقع این روش از لیزر CO2 استفاده می‌کند که می‌تواند علاوه‌بر درمان خطوط اخم، سایر مشکلات پوستی از جمله آکنه، جوش، ناهمواری، ورم، کبودی و… را نیز جبران نماید. لازم به ذکر است که پیش از انجام این کار، می‌بایست تحت نظر متخصص قرار گیرید؛ چراکه اگر میزان خطوط اخم شما بیش از اندازه و قدیمی باشد، امکان کسب نتیجه‌ای مطلوب وجود نخواهد داشت.
  • تزریق ژل یا تزریق فیلر: از دیگر روش‌های از بین بردن خطوط اخم، می‌توان به روشی غیرتهاجمی و کم خطر به نام تزریق فیلر یا ژل اشاره کرد. امروزه به‌دلیل کاربرد وسیع این‌گونه روش‌های درمانی، تمامی افراد در وهله اول به انجام این روش روی آورده و از متخصص درخواست انجام این روش را دارند؛ چراکه این نوع روش درمانی می‌تواند با استفاده از موادی چون کلاژن، ژل هیالورونیک اسید، کلسیم هیدروکسی آپاتیت و پلی ال لاکتیک اسید میزان مشکلات پوستی از جمله چین‌وچروک را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. امروزه بسیاری از افراد تزریق ژل را به تزریق بوتاکس ترجیح می‌دهند؛ چرا که اگر تزریق بوتاکس تحت نظر متخصصی مجرب انجام نشود ممکن است در آینده فلج شدن صورت و ناحیه مورد نظر را به همراه داشته باشد.
  • ماساژ مرکبات: جالب است بدانید که تنها روش‌های شیمیایی از جمله تزریق بوتاکس برای درمان خطوط ابرو مناسب نبوده و شما می‌توانید در برخی از شرایط با استفاده از روش‌های طبیعی سریعاً به نتیجه مورد نظر دست یابید. تمامی پزشکان استفاده از مرکباتی چون پرتقال، لیمو، نارنگی و… را به‌دلیل داشتن ویتامین‌هایی مفید چون ویتامین E و C توصیه می‌کنند. این ویتامین‌ها نقش مؤثری در حفظ و نگهداری سلامت پوست داشته و می‌توانند در از بین بردن چین‌وچروک در نواحی مختلف بدن نیز مؤثر باشند. شما می‌توانید بنابر سلیقه خود این مرکبات را به‌صورت ساده یا از آب میوه آن‌ها به همراه پالپ میوه استفاده نمایید.
  • تغییر سبک زندگی: اگر شما نیز قصد دارید تا در وهله اول با استفاده از روش‌های طبیعی و سنتی این عارضه را برطرف سازید، توصیه می‌شود به سبک زندگی خود توجه داشته باشید؛ چراکه این امر بسیار حائز اهمیت بوده و افراد متعددی خیلی ساده از آن عبور می‌کنند. سبک زندگی سالم مربوط به نحوه خواب، ساعت خواب و بیداری، غذای مناسب، ویتامین‌ها، میزان خوشحالی، افسردگی و… می‌شود که شما می‌توانید با کسب این اطلاعات به‌صورت اصولی، سریعاً عوامل به وجود آورنده چین‌وچروک را شناخته و ورود آن‌ها را به زندگی خود کنترل نمایید یا از جلوگیری به عمل آورید.

 

 

سخن پایانی

وجود چین‌وچروک در صورت افراد سبب می‌گردد که چهره آن‌ها ناراحت، خسته و افسرده به نظر برسد؛ در صورتی که در واقعیت چنین مشکلی وجود نداشته و صرفاً به علت وجود چروک‌های عمیق این حس به بیننده القا می‌شود. از دیرباز تا کنون راه و روش‌های متعددی برای از بین بردن چروک‌های صورت مورد استفاده قرار گرفته‌اند که یکی از آن‌ها تزریق بوتاکس پیشانی است؛ چراکه با انجام این کار چروک‌های قدیمی از بین رفته و می‌تواند مجدداً چهره شما را با نشاط جلوه دهد. خطوط ابرو نیز اغلب در سنین کم و در فاصله میان ابرو‌ها به وجود می‌آید و می‌تواند با تزریق بوتاکس به‌صورت عمودی در آن قسمت، برای مدتی طولانی آن را برطرف ساخت. یکی دیگر از روش‌هایی درمانی تزریق بوتاکس، تزریق بوتاکس زیربغل جهت برطرف‌سازی تعریق بیش از حد این ناحیه است.