تزریق پروفایلو بهتر است یا جالوپرو؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

امروزه همه افراد مایل هستند پوستی شفاف، جوان و شاداب داشته باشند. شیوه‌های متنوعی برای جوان‌سازی پوست دیده می‌شود و تزریق ژل را می‌توان یکی از محبوب‌ترین آن‌ها دانست. حال شاید برای شما سؤال پیش بیاید که پروفایلو بهتر است یا جالوپرو؟ استفاده از کدام یک می‌توان نتایج بهتری را برای من رقم بزند؟ این مسئله در واقع به نوع مشکل و تشخیص متخصص پوست وابسته است. جالوپرو و پروفایلو هر دو کاربرد یکسانی داشته و به‌منظور رفع چین‌وچروک و جوان‌سازی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

آشنایی با پروفایلو و جالوپرو

مزو ژل جالوپرو در واقع شامل آمینواسیدهای ضروری و هیالورونیک اسید می‌شود. این مواد به‌صورت استریل به پوست شخص تزریق می‌شود. ساخت این محصول در اصل در کشور سوئیس انجام‌گرفته است. امکان جذب این ماده به‌سادگی از طریق پوست وجود دارد. از اصلی‌ترین کاربردهای مزو ژل جالوپرو می‌توان به بهبود بافت پوست، کم و برطرف‌کردن خطوط ریز پوست و انواع چین‌وچروک‌ها به همراه بهبود ظاهر پوست اشاره کرد.

مزو ژل جالوپرو به‌واسطه داشتن هیالورونیک از ویژگی آبرسانی نیز برخوردار است. علاوه بر این مورد، آمینواسیدهای موجود در جالبرو کمک می‌کنند تا پروتئین‌سازی به‌خوبی انجام گیرد. ژل پروفایلو در اصل یک مدل درمان تخصصی جهت بهبود و ترمیم پوست به شمار می‌رود. عملکرد پروفایلو به این صورت است که ساخت کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند. برای انجام این کار هیالورونیک اسید به شکل تدریجی آزاد می‌شود. در این شیوه درمانی میزان آبرسانی، مقاومت و قوام پوست نیز بالا می‌رود. همین مورد سبب می‌شود که از میزان چین‌وچروک‌های پوستی کاسته شود و شخص بتواند پوستی درخشنده و صاف داشت.

تفاوت جالوپرو و پروفایلو

دو شیوه تزریقی ژل جالوپرو و پروفایلو هدف یکسانی را دنبال می‌کنند. هر دو ماده به‌منظور تحریک ساخت کلاژن، بالابردن میزان سفتی و استحکام و در نهایت رفع مشکلات پوستی مورداستفاده قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است که این دو ماده در حجم‌دهی صورت و اندام‌های آن نقش خاصی ایفا نمی‌کنند. تفاوت‌هایی از لحاظ ترکیب مواد و جزئیات اثرگذاری میان این دو شیوه درمانی دیده می‌شود.

تفاوت جالوپرو و پروفایلو از لحاظ نقاط تزریق

پیش از اقدام برای تزریق جالوپرو یا پروفایلو، پزشک بررسی می‌کند که ببینید کدام قسمت از صورت شما به تزریق نیاز دارد و مؤثرترین شیوه برای درمان آن کدام است؟ پروفایلو حاوی ۳۲ میلی‌گرم هیالورونیک اسید است و در میان این محصولات حداکثر میزان از این ماده را در خود گنجانده است. علاوه بر این مورد، تزریق این ماده به پنج نقطه معین و اصلی صورت انجام می‌گیرد. پروفایلو دارای حداکثر اثرگذاری روی لیفت و کشیدگی پوست صورت بوده و برای نقاطی از صورت که به علت بالارفتن سن با افتادگی و شلی مواجه شده و از میزان کلاژن و آلاستین آن کاسته شده، گزینه بسیار خوبی به شمار می‌رود.

در ترکیبات جالوپرو در مقایسه با پروفایلو ماده هیالورونیک کمتری به‌کاررفته است. جالوپرو در واقع دارای چهار مدل اسیدآمینه ضروری پوست است که به‌منظور کلاژن‌سازی و بالابردن الاستین پوست به کار برده می‌شود. جالوپرو در راستای ازمیان‌بردن هر مدل گودی و چین‌وچروک پوست در بخش‌های خاص پوست همچون خط خنده، نواحی چشم، خطوط ماریونت و بخش‌های تحتانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. تعداد جلسات لازم برای انجام هریک از آن‌ها متفاوت است. در حالت کلی می‌توان گفت که جالوپرو نیازمند چهار جلسه با فاصله دوهفته‌ای است، درحالی‌که پروفایلو تنها به دو جلسه با فاصله چهارهفته‌ای نیاز دارد.

تفاوت جالوپرو و پروفایلو از لحاظ نوع ترکیبات

از اصلی‌ترین تفاوت‌های میان جالوپرو و پروفایلو می‌توان به نوع ترکیبات مورداستفاده در تهیه آن اشاره کرد. درصد غلظت و میزان بیشتری از هیالورونیک اسید در ساخت ژل پروفایلو به‌کاررفته است. این در حالی است که غلظت کمتری از هیالورونیک اسید در مزو ژل جالوپرو دیده می‌شود. همچنین اسیدآمینه‌های ضروری در این ماده موجود است.

تفاوت جالوپرو و پروفایلو از لحاظ چگونگی کارکرد

برای اینکه متوجه شوید جالوپرو گزینه بهتری برای شما به‌حساب می‌آید یا پروفایلو، ابتدا باید نوع مشکل پوستی و چگونگی کارکرد هریک از این شیوه‌های درمانی را در نظر بگیرید. هر دو شیوه جالوپرو و پروفایلو به‌منظور جوان‌سازی و برطرف‌کردن چروک پوست مورداستفاده قرار می‌گیرند. به این شکل تحریک سازی کلاژن و الاستین پوست صورت می‌گیرد. پروفایلو هیالورونیک اسید را به شکل آهسته و به‌صورت تدریجی آزاد می‌کند. این در حالی است که جالوپرو برای پروتئین‌سازی و ساخت کلاژن از سلول‌های فیبروبلاست کمک می‌گیرد.

شما می‌توانید نتایج حاصل از پروفایلو را پس از گذشت چند روز مشاهده کنید. همچنین چهارتا شش هفته باید بگذرد تا نتایج نهایی قابل رویت شود. تأثیرات جالوپرو بلافاصله پس از تزریق نمایان و پس از گذشت شش ماه نتایج نهایی حاصل می‌شود. ازاین‌رو، بهتر است که در انتخاب میان جالوپرو و پروفایلو مدت‌زمان رسیدن به نتایج مطلوب را نیز در نظر بگیرید.

تفاوت جالوپرو و‌ پروفایلو از لحاظ تعداد جلسات

از دیگر فاکتورها برای مقایسه میان این دو شیوه درمانی می‌توان به تعداد جلسات و فاصله میان آن‌ها اشاره کرد. بعضی از اشخاص نمی‌توانند به‌صورت منظم به مراکز درمانی و تخصصی پوست مراجعه کنند، ازاین‌رو، انتخاب آن‌ها آن شیوه درمانی است که با صرف زمان کمتر، بهترین نتیجه را حاصل نماید. پروفایلو در بیشتر موارد تنها به دو جلسه مراجعه نیاز دارد و نتایج نهایی آن نیز پس از یک ماه قابل‌مشاهده است. جالوپرو کلاسیک نیز در حالت کلی به سه جلسه نیاز دارد. این جلسات با فاصله زمانی ۲ تا ۴ هفته‌ای صورت می‌گیرد. جالوپرو اچ ام دبلیو نیز به دو جلسه درمانی نیاز دارد و فاصله میان این جلسات نیز بیست روز تخمین زده می‌شود.

سخن پایانی

با گذشت زمان نشانه‌های پیری بروز پیدا کرده و در صورت شخص چین‌وچروک‌هایی نمایان می‌شود. امروزه افراد بسیاری به‌منظور جوان‌سازی پوست خود برای انجام مزو ژل اقدام می‌کنند. در حالت کلی، مزو ژل شامل داروهایی می‌شود که در آن‌ها هیالورونیک اسید در کنار یک‌سری ویتامین‌ها، اسیدآمینه‌ها و پپتیدها استفاده می‌شود. حال شاید پیش از اقدام برای انجام مزو ژل میان دو نوع جالوپرو و پروفایلو به تردید بیفتید. برای داشتن انتخابی درست باید از تفاوت‌های میان این دو آگاه باشید. انتخاب میان این دو شیوه درمانی در واقع به نوع پوست شما و تشخیص متخصص وابسته است.