عفونت‌های احتمالی پوست پس از تزریق فیلر

آنچه در این مقاله می خوانید:

یکی از رایج‌ترین و به روز‌ترین روش‌های عمل زیبایی بر روی صورت عمل تزریق ژل است. برای ایجاد تغییرات در زیبایی صورت و نیز جوان‌سازی آن، عمل‌های زیبایی مختلفی در علم پزشکی وجود دارد که یکی از بروز‌ترین آنها تزریق ژل به نواحی مختلفی از صورت است. همانطور که در این روش سروکارمان با سرنگ و ژل است، در نتیجه نیاز است تا این عمل توسط پزشک متخصص انجام شود تا از آسیب‌های جدی احتمالی جلوگیری شود و عمل ایمن‌تر و مطمئن‌تری را دربر داشته باشد. به این طریق نتایج بهتری را نیز خواهیم دید. اگر این عمل در شکل صحیح خود انجام نشود خطراتی را با خود به همراه خواهد داشت.

تزریق ژل فیلر به لب و صورت

تزریق ژل فیلر نیز یکی از روش‌های متداول جوان‌سازی پوست در عصر امروز به شمار می‌رود. امروزه لب‌های برجسته یکی از خواسته‌های بانوان به شمار می‌رود که دوست دارند لب‌هایشان به‌صورت برجسته جلوه کند و به این منظور از عمل زیبایی تزریق ژل فیلر استفاده می‌کنند. البته تزریق فیلر تنها مختص لب‌ها نبوده و به تمام نواحی قابل تزریق صورت شامل می‌شود. ازآنجایی‌که در این روش نیز به‌وسیله سوزن سوراخ‌هایی را بر روی پوست و لب ایجاد می‌کنند، همین امر موجب می‌شود تا روزنه‌های ایجاد شده بر روی پوست، پس از مدتی دچار عفونت پوستی شدید یا خفیف شود و اگر پس از گذشت چند روز تا چند هفته متوجه ورم، کبودی و مواردی مشابه شدید، به پزشک معالج خود مراجعه کنید و مراتب را به وی توضیح داده و جهت درمان از آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده استفاده نمایید.

عفونت لب پس از تزریق ژل فیلر

به دلیل اینکه تزریق ژل فیلر توسط سرنگ و سوزن انجام می‌شود، در نتیجه سوراخ‌های ریزی بر روی پوست صورت یا لب ایجاد می‌کند و همین امر واسطه‌ای است برای بروز عفونت‌های ناشی از باکتری‌های جمع شده از طریق همین سوراخ‌ها به بدن. اما لازم به ذکر است که از هر ۵۰۰ الی ۲۵۰۰ نفری که فیلر لب انجام می‌دهند، تنها یک نفر ممکن است که دچار این عفونت ناشی از تزریق ژل به لب‌ها بشود. حساسیت پوستی افراد نسبت به یکدیگر متفاوت بوده در نتیجه عوارض و واکنش‌های متفاوتی را نیز با خود به همراه دارد و به همین دلیل است که توصیه می‌شود حتماً عمل‌های زیبایی زیر نظر و یا توسط خود پزشک معالج انجام شود تا قبل از انجام هر نوع عملیاتی، تست‌های لازم جهت جلوگیری از عفونت‌های ناشی از تزریق انجام شود.

فیلر لب یکی از روش‌های ایمن و مطمئن در بین تمامی روش‌های جوان‌سازی صورت است و در واقع یک روش غیرتهاجمی دراین‌بین به شمار می‌رود. اما همان‌طور که گفته شد، اگر در مراکز نامعتبر این عمل انجام شود، عفونت‌های ناشی از آن ممکن است جبران‌ناپذیر بوده و برای فرد خطرناک باشد. ناگفته نماند که بعد از انجام تزریق ژل فیلر بر روی لب‌ها، نیاز است که مراقبت‌های بهداشتی به مدت چند روز، توسط خود فرد به نحو احسن انجام شود تا از بروز این مشکلات جلوگیری کند.

پس از انجام تزریق ژل، طبیعی است که شاهد مقداری خونریزی یا کبودی در ناحیه تزریق باشیم. اما اگر این قرمزی و یا کبودی بیش از ۲ روز از زمان تزریق همچنان پایدار باشد، ممکن است نشان‌دهنده وجود عفونت در آن ناحیه باشد. پس به‌محض مشاهده چنین علائمی، به پزشک خود مراجعه کنید و مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها را هرچه زودتر برای جلوگیری از عواقب جبران‌ناپذیر آن آغاز نمایید. پس می‌توان گفت عفونت‌های احتمالی پوست پس از تزریق ژل ممکن است برای برخی از افراد نمایان شود.

علت عفونت لب بعد از تزریق ژل

همان‌طور که گفتیم بعد از تزریق ژل فیلر ممکن است در ناحیه تزریق عفونت‌هایی بعد از گذشت چند روز مشاهده شود. به برخی از این دلایل در قسمت زیر اشاره می‌کنیم.

1- انجام عمل تزریق ژل لب را به افرادی غیرحرفه‌ای سپرده باشید که هیچ سررشته‌ای در این حوزه ندارند و راجع به نحوه تزریق اصولی آن اطلاعاتی ندارند.

2- بعد از تزریق چند روز نیاز است که از محل تزریق مراقبت کنید که در صورت عدم رعایت آن، دچار عفونت خواهید شد.

3- مراجعه به سالن‌های آرایشی و غیرمعتبر جهت انجام تزریق ژل.

4- استفاده از ژل‌های بی‌کیفیت و غیراستاندارد جهت برجسته‌کردن لب‌ها به‌وسیلهٔ فیلر.

5- استفاده از سوزن‌های غیر استریل برای تزریق که موجبات عفونت را فراهم می‌آورد.

6- عدم شستن دست‌ها و استریل کردن آنها از آلودگی و سپس لمس محل تزریق توسط دست‌های آلوده.

7- استعمال دخانیات پس از چند روز از تزریق ژل که عامل انتقال باکتری بشمار می‌رود.

8- استفاده از رژ لب‌های غیراستاندارد و تاریخ گذشته.

اگر هر یک از این موارد گفته شده را تجربه کرده‌اید و پس از آن شاهد بروز کبودی و یا قرمزی بر روی لب‌هایتان شده‌اید. بی‌شک بدانید که علائم عفونت بروز کرده است. بروز کبودی جزئی و پس از تزریق ژل و فیلر عامل طبیعی به شمار می‌رود. اما اگر پس از گذشت چند روز همچنان این کبودی ادامه‌دار باشد. این یک امر طبیعی نیست و باید از طریق پزشک معالج خود مراتب آن را پیگیری کنید.

سخن پایانی

تزریق ژل فیلر به لب یا صورت می‌تواند یکی از بهترین روش‌های به‌روز در جوان‌سازی و برجسته ساختن صورت یا لب‌های شما باشد. به شرطی که این عمل در کلینیک‌های تخصصی و توسط پزشک معالج متخصص انجام شود. درصورتی‌که عمل تزریق ژل به‌صورت نادرست و ناصحیح و توسط کادر غیر مجرب انجام شود، ممکن است عفونت‌های ناشی از آن جبران‌ناپذیر بوده و خطراتی را با خود به همراه داشته باشد. عفونت‌های ناشی از تزریق ژل را جدی بگیرید و در کلینیک‌های معتبر این عمل را به‌صورت اصولی انجام داده و نکات بهداشتی را رعایت نمایید.