فیشیال و پاک سازی پوست چه تفاوت هایی دارند؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

پوست نقش مؤثری در زیبایی افراد داشته و همواره در معرض آسیب قرار دارد. ازاین‌رو، همواره باید مراقبت‌های پوستی در این زمینه را جدی گرفت. درصورتی‌که شخص از پوست خود مراقبت نکند، با گذشت زمان شاهد چین‌وچروک و لکه‌های پوستی خواهد بود. فیشیال و پاک‌سازی پوست دو نمونه از اقدامات مراقبتی پوست به شمار می‌روند که به همین منظور انجام می‌شوند. حال شاید برای شما سؤال پیش بیاید که چه تفاوتی میان فیشیال و پاک‌سازی پوست وجود دارد؟ با انجام این دو اقدام مراقبت پوستی می‌توان حس جوانی را به پوست خود بازگرداند.

آشنایی با فیشیال صورت و پاک سازی پوست

فیشیال صورت و پاک‌سازی پوست هر دو از جمله شیوه‌های مراقبتی به‌حساب می‌آیند که برای داشتن پوستی جوان و شفاف از آن استفاده می‌شود. فیشیال صورت و پاک‌سازی پوست در یک مرحله با یکدیگر تفاوت دارند. در فیشیال صورت علاوه بر اینکه مراحل پاک‌سازی صورت انجام می‌گیرد، مرحله ماساژ پوست نیز انجام می‌شود. این ماساژ از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که با انجام آن میزان خون‌رسانی پوست افزایش پیدا خواهد کرد و پوست شخص احیا و ترمیم شده و جوان‌سازی صورت می‌گیرد.

در بعضی مواقع افراد به مراقبت‌های پوستی خود بی‌توجه هستند. این مسئله می‌تواند به دلیل مشغله‌های زندگی یا دیگر مسائل پیش بیاید. در تمامی این موارد شاهد ایجاد ضایعات پوستی روی پوست فرد هستیم که نیازمند پاک‌سازی است. با انجام فیشیال تخصصی صورت و پاک‌سازی پوست می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

 

چه تفاوت‌هایی میان پاکسازی و فیشیال صورت وجود دارد؟

در حالت کلی، تفاوت‌هایی میان پاک‌سازی پوست و فیشیال صورت وجود دارد که پیش از اقدام برای انجام هریک از این‌ها باید از تفاوت‌های میان این دو آگاه شوید. پاک‌سازی پوست در مقایسه با فیشیال صورت هزینه کمتری دارد. چرا که در پاک‌سازی پوست تنها یک ماسک به کار گرفته می‌شود. درحالی‌که در فیشیال در کنار ماسک، ماساژهای پوست نیز انجام می‌گیرد و برای انجام آن از دست و دستگاه استفاده می‌شود. ازاین‌رو، فیشیال صورت در مقایسه با پاک‌سازی پوست هزینه بیشتری دارد.

از لحاظ زمانی نیز تفاوت‌هایی میان پاک‌سازی پوست و فیشیال صورت دیده می‌شود. برای انجام پاک‌سازی پوست، فرد می‌بایست هر دو تا سه هفته یک‌بار اقدام کند، درحالی‌که انجام فیشیال هر دو ماه یک‌بار نیز کفایت می‌کند. فیشیال صورت ‌بین یک تا دو ساعت به طول می‌انجامد، درحالی‌که پاک‌سازی صورت کمتر زمان می‌برد. به کمک شیوه فیشیال می‌توان گردش خون را بهبود بخشید و سلامتی بیشتری را نیز تجربه کرد. در حالت کلی، به کمک فیشیال صورت می‌توان نتایج سریع‌تری حاصل کرد.

از رایج‌ترین عوارض فیشیال صورت می‌توان به قرمزی و لکه‌دار شدن پوست اشاره کرد. هیچ یک از شیوه‌های درمان پوستی را نمی‌توان تماماً بی‌خطر و بی‌ضرر دانست و عموماً عوارض خاصی را به دنبال دارند. ازاین‌رو، پیش از اقدام برای انجام هریک از آن‌ها بهتر است که اطلاعات خود را در زمینه شیوه‌های مراقبتی پوست بالا ببرید.

تفاوت مراحل انجام فیشیال صورت با پاک سازی پوست

مراحل پاک‌سازی پوست شامل شست‌وشو، لایه‌برداری، بخور دادن و جداسازی می‌شود. لایه‌برداری با هدف ازبین‌بردن چربی‌ها انجام می‌گیرد. تفاوتی میان مراحل فیشیال صورت با پاک‌سازی پوست دیده نمی‌شود. تنها تفاوت در این است که در فیشیال، پوست شخص ماساژ داده می‌شود. ماساژ پوست نقش مؤثری روی سلامت و مراقبت از پوست دارد. این مسئله به‌این‌علت است که ماساژ پوست میزان گردش خون را افزایش می‌دهد و به این صورت بافت‌های پوستی بهبود می‌یابند.

به شیوه‌های متنوعی می‌توان پوست صورت را ماساژ داد. انتخاب شیوه ماساژدادن به شرایط پوست بستگی دارد. مواد اولیه به کار گرفته در هریک نیز متفاوت است. مراحل مختلف پاک‌سازی صورت نیز شامل موارد زیر می‌شود.

· شست‌وشوی کامل پوست: در این مرحله پاک‌کننده‌های بدون ضرر مورداستفاده قرار می‌گیرد و به کمک آن آلودگی‌های پوستی از جمله چربی و گردوغبار حذف می‌شوند. برای شست‌وشو از آب ولرم و صابون ملایم استفاده می‌شود. چرا که این دو مورد بهترین انتخاب برای زدودن آلودگی‌ها به‌حساب می‌آیند.

· لایه‌برداری پوست: برای لایه‌برداری پوست از ماسک‌های گیاهی و شیمیایی استفاده می‌شود. در واقع لایه‌برداری پوست با هدف حذف سلول‌های مرده پوست انجام می‌گیرد و به این صورت می‌توان پوست را به شکل عمیق پاک‌سازی کرد.

· بخور دادن: در این شیوه از بخار آب استفاده می‌شود و به کمک آن می‌توان منافذ بسته پوست را باز کرد. به این شیوه دیگر کمتر شاهد ایجاد جوش‌های پوستی خواهیم بود.

· حذف جوش‌های سرسیاه: بعد از اینکه همه مراحل قبلی طی شد، نوبت به پاک‌سازی جوش‌های سرسیاه و دیگر جوش‌ها می‌رسد. به این صورت می‌توان پوستی صاف و شاداب را تجربه کرد.

زمان مناسب برای انجام فیشیال صورت و پاک‌سازی پوست

در شرایطی که فیشیال صورت به شکل استاندارد انجام شود، بین شصت تا نود دقیقه به طول خواهد انجامید. پس از انجام آن، شما پوستی شاداب و باطراوت خواهید داشت. این در حالی است که پاک سازی صورت به این شکل نیست و برای انجام آن شخص به تعداد دفعات بیشتری نیاز دارد. امکان انجام فیشیال صورت هر یک تا دو ماه یک‌بار وجود دارد و در طول این مدت پوست شما شادابی و طراوات خود را خواهد داشت.
حواستان به این نکته نیز باشد که هر شخصی از مهارت کافی برای انجام فیشیال صورت برخوردار نیست. برای انجام فیشیال صورت شخص باید مهارت و حرفه لازم را کسب کرده باشد. برای اینکه نتیجه دلخواه حاصل شود، فراموش نکنید که به پزشک متخصص مراجعه نمایید. پزشک باید شرایط پوستی شما را در نظر بگیرد و طبق آن از دستگاه و مواد پیشنهادی فیشیال استفاده شود.

سخن پایانی

برای داشتن پوستی جوان و شفاف انجام مراقبت‌های پوستی از اهمیت بالایی برخوردار است. فیشیال صورت و پاک‌سازی صورت از جمله اقدامات پوستی به‌حساب می‌آیند که به‌منظور آب‌رسانی، پاک‌سازی منافذ پوست و برطرف‌کردن آلودگی‌ها انجام می‌گیرند. برای اینکه میان این دو شیوه مراقبتی مناسب‌ترین شیوه را انتخاب کنید، می‌بایست تفاوت‌های میان این دو شیوه درمانی را در نظر بگیرید. برای نمونه، پاک‌سازی صورت هر دو تا سه هفته یکبار توصیه می‌شود، درحالی‌که برای انجام فیشیال هر دو ماه یک‌بار می‌توان اقدام کرد.