تزریق ژل برای چه کسانی ممنوع است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

داشتن پوستی صاف و بدون چین‌و‌چروک می‌‌تواند آرزوی هر شخصی باشد. امروزه به شیوه‌های مختلفی می‌توان چین‌و‌چروک صورت را برطرف کرد. تزریق ژل یکی از شیوه‌های رایج به شمار می‌رود که به کمک آن می‌توان پوست شفاف و جوان‌تری را تجربه کرد. با تزریق ژل می‌توان خطوط چهره را از میان برد. مزیت‌های بسیار تزریق ژل سبب شده که افراد زیادی برای انجام آن اقدام کنند اما این مورد را نیز در نظر داشته باشید که تزریق ژل مناسب همه افراد نیست و انجام آن برای برخی افراد از جمله زنان باردار و شیرده، افراد با بیماری‌های پوستی، افراد مبتلا به دیابت و غیره امکان‌پذیر نیست.

آشنایی با تزریق ژل

ژل به ماده ژلاتینی شباهت دارد و به کمک آن می‌توان چربی ازدست‌رفته را جبران کرد. تزریق ژل همچنین به رفع چین‌وچروک، زاویه‌سازی و جوان‌سازی صورت نیز کمک می‌کند و به کمک این شیوه زیبایی در مدت زمانی کوتاه جوان‌سازی صورت انجام می‌گیرد. هیالورونیک اسید به‌عنوان محبوب‌ترین ژل‌های تزریقی شناخته می‌شود. هزینه تزریق ژل اقتصادی به نظر می‌رسد و همچون عمل‌های جراحی نیازی نیست پروسه‌های بهبودی طولانی‌مدتی را پشت سر بگذارید.

درصورتی‌که قصد انجام تزریق ژل را دارید، بهتر است که این کار را در نزد یک پزشک یا متخصص حاذق و باتجربه انجام دهید. درنظرگرفتن یک‌سری هشدارها و موارد منع مصرف، به شما کمک می‌کند که بدون هیچ عارضه‌ای پوستی زیبا و بدون چین‌وچروک داشته باشید. همچنین پس از انجام تزریق ژل دائمی می‌بایست نکات مراقبتی را رعایت نمایید. مدل‌های متنوعی از تزریق ژل دائمی وجود دارد. تزریق ژل لب عروسکی و تزریق ژل لب روسی امروزه طرف‌داران بسیاری دارد و از این دو مدل از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. با تزریق ژل لب عروسکی می‌توان لب‌هایی خوش‌فرم همچون لب یک عروسک باربی داشت. همچنین با تزریق ژل لب روسی می‌توان لب‌هایی برجسته و متفاوت داشت.

تزریق ژل برای چه کسانی ممنوع است؟

شاید شما هم یکی از افرادی هستید که قصد انجام تزریق ژل را دارید؛ اما بهتر است بدانید که همه افراد واجد شرایط انجام آن نیستند. گاهی منع مصرف ژل مطلق تلقی می‌شود و در بعضی مواقع نیز بسته به شرایط، پزشک تشخیص می‌دهد که انجام تزریق ژل برای این فرد ممنوع است. سازنده ژل‌های تزریقی افراد را نسبت به موارد منع مصرف این ماده آگاه می‌سازد. ازاین‌رو، پیش از اقدام برای انجام تزریق ژل اطمینان حاصل کنید که آیا کاندیدای مناسبی برای انجام آن به‌حساب می‌آیید یا خیر. موارد زیر اشاره به موارد منع انجام تزریق ژل دارد.

· زنان باردار و شیرده

· افراد دارای بیماری‌های پوستی

· افرادی که بدنشان در مواجه با ترکیبات مختلف از خود واکنش‌های آلرژیک بروز می‌دهند.

· اشخاصی که به بیماری‌های خودایمنی شدید همچون لوپوس، روماتیسم و سندروم نفروتیک مبتلا هستند.

· اشخاص دارای سابقه بیماری‌های خودایمنی همانند آسم و آلرژی

· مصرف‌کنندگان داروی آسپیرین یا وارفارین

· اشخاصی که به علت بیماری قلبی داروهای متنوعی را مصرف می‌کنند.

· اشخاص مبتلا به بیماری دیابت

· اشخاص مبتلا به عفونت‌های باکتریایی پوستی و تب‌خال

· نوجوانان زیر هیجده سال

بیماری‌های پوستی

گاهی افراد به بیماری‌های پوستی دچار هستند، در این شرایط باید از تزریق ژل صرف‌نظر کنند. اشخاص مبتلا به آلرژی‌های متعدد یا شدید کاندیدای خوبی برای انجام تزریق ژل به شمار نمی‌روند. فیلرهایی که در سطح متوسط یا عمیق انجام می‌گیرند، گزینه خوبی برای اشخاص با پوست نازک غیرطبیعی یا آتروفی پوستی به‌حساب نمی‌آیند. همچنین درصورتی‌که به عفونت‌های باکتریایی یا قارچی مبتلا باشید، انجام تزریق ژل عوارضی را برای شما در پی خواهد داشت. بعضی از پزشکان دیده‌شدن آکنه پروپیونی باکتریوم را به‌عنوان منع کامل درمان می‌دانند.

عفونت

تزریق ژل برای اشخاصی که به عفونت دچار شده‌اند، ممنوع است. از جمله این عفونت‌ها می‌توان به عفونت مجاری ادراری، عفونت سینوس، پوستی، دستگاه گوارش و حفره دهان اشاره کرد. درصورتی‌که آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنید، هرگز نباید برای تزریق ژل اقدام کنید. اشخاصی که به عفونت‌هایی همچون سینوزیت، بیماری پریودنتال، عفونت گوش، بینی، گلو یا آبسه‌های دندان ابتلا پیدا کرده‌اند، ابتدا باید پیش از هر چیزی برای درمان آن اقدام کنند. در غیر این صورت این عفونت به ناحیه تزریق ژل نیز نفوذ پیدا می‌کند.

اختلالات ترمیم زخم

تمامی بیماری‌هایی که امکان دارد در پروسه ترمیم زخم اختلال ایجاد کنند، به‌عنوان موارد منع استفاده یا احتیاط شناخته می‌شوند. برای نمونه اشخاص دیابتی و سیگاری‌ها با اختلال ترمیم زخم مواجه خواهند شد. پیش از اقدام برای انجام تزریق ژل، باید این موارد را در نظر بگیرید تا عارضه و خطری پس از انجام آن برای شما در پی نداشته باشد.

اختلالات و داروهای انعقادی

اختلالات و داروهای انعقادی همچون آسپرین، ریواروکسابان، وارفارین و غیره یک نوع هشدار به حساب می‌آیند. چرا که این مورد امکان دارد یک کبودی معمولی را به هماتوم برساند. همچنین باید به زمان دوره نیز توجه کرد. در بعضی مواقع بهتر است که پزشک تزریق را با سرعت کمتر و طی جلسات متعدد انجام دهد.

آیا در دوران بارداری یا شیردهی تزریق ژل خطری برای فرد دارد؟

این مورد یکی از سؤالات رایج میان مراجعین به شمار می‌رود. باوجوداینکه اقدام خاصی از طرف اغلب پزشکان برای تزریق ژل روی خانم‌های باردار و شیرده صورت نمی‌گیرد؛ اما مطالعات رسمی و علمی در جهت اثبات ضرر تزریق ژل روی این افراد انجام نگرفته است. چرا که هیچ خانم باردار و شیردهی پذیرای همچین ریسکی نیست. حتی درصورتی‌که شواهد بالینی اثبات کنند تزریق ژل بی‌خطر است، باز هم هیچ اطلاعاتی راجع به عوارض یا واکنش‌های جانبی موجود نیست.

سخن پایانی

برای داشتن چهره‌ای زیبا پیش از هر چیزی باید پوستی صاف و بدون چین‌وچروک داشت. امروزه افراد بسیاری به همین منظور اقدام به انجام تزریق ژل می‌کنند؛ اما همه افراد کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل به‌حساب نمی‌آیند. پیش از انجام تزریق ژل باید وضعیت فرد را در نظر گرفت که آیا واجد شرایط انجام تزریق ژل است یا خیر. برای نمونه انجام تزریق ژل برای افراد با مشکلات پوستی، عفونت، اختلالات انعقادی و غیره ممنوع است. همچنین درصورتی‌که شرایط انجام آن را داشتید نیز باید به پزشکی حاذق مراجعه کنید تا عوارض خاصی را برای شما به دنبال نداشته باشد.