مراقبت ‌های لازم بعد از مزوتراپی مو

آنچه در این مقاله می خوانید:

بسیاری از روش ‌هایی که برای جوان سازی و همچنین تقویت مو مورد استفاده قرار می ‌گیرد به دلیل تهاجمی بودن آن ‌ها افراد راغب به استفاده از آن‌ ها نیستند. به بیان دیگر افراد به دنبال روش ‌های غیر تهاجمی برای انجام تقویت مو می‌ گردند یکی از بهترین روش‌ هایی که می ‌توان در این زمینه از آن ها کمک گرفت مزوتراپی مو است. مزوتراپی مو در واقع یک درمان مؤثر و نتیجه بخش و غیر تهاجمی به شمار می‌ آید که برای درمان و تقویت مو و جوان سازی پوست و همچنین در جهت از بین بردن و برطرف کردن آسیب ‌های پوست و مو استفاده می‌ شود. اگر شما هم جزء افرادی هستید که به دنبال بهترین روش برای تقویت و رشد مجدد مو می ‌گردید پیشنهاد می‌ کنیم از مزوتراپی مو استفاده کنید.

چگونگی مزوتراپی مو

این روش این گونه عمل می ‌کند که پزشک متخصص با تزریق مواد مغذی مزودرم پوست که به عنوان لایه ضخیم زیر بیدم شناخته می ‌شود باعث تحریک فولیکول ‌های مو شده و رشد مو را سبب می ‌شود. پزشک متخصص به واسطه یک سوزن استریل اقدام به تزریق مواد مغذی به برخی از نواحی بدون موی پوست سر می ‌نماید این مواد به واسطه فولیکول ‌های مو جذب شده و باعث می ‌شود تا گردش خون در ناحیه سر افزایش پیدا کند و تعادل هورمونی برقرار گردد.

نتیجه روش مزوتراپی تقویت و همچنین رشد مجدد مو خواهد بود که در بسیاری از موارد مؤثر واقع می‌شود. به دلیل غیر تهاجمی بودن و عاری از درد این روش از بهترین روش‌های درمانی در پزشکی محسوب می‌شود که بسیاری از افراد مایل به انجام مزوتراپی هستند.

موارد مهم پیش از مزوتراپی

برخی از موارد مهم وجود دارند که باید قبل از انجام مزوتراپی به آن‌ها دقت و توجه کامل داشته لذا لازم است پیش از مزوتراپی از مصرف نوشیدنی‌های الکلی به مدت ۲۴ ساعت پرهیز کنید. چرا که الکل باعث رقیق شدن خون می‌شود و احتمال کبودی را در محل تزریق افزایش خواهد داد. دقت داشته باشید برخی از دارو‌ها باعث می‌شوند تا خون رقیق شود به همین منظور توصیه می‌شود تا دوهفته قبل از انجام مزوتراپی از مصرف دارو‌هایی که باعث رقیق شدن خون می‌شوند خودداری نمایید.

دارو‌هایی مانند آسپرین و ویتأمین و همچنین جنسینگ و مکمل‌های روغن ماهی امگا۳ و ایبوپروفن باشد بسیاری از دارو‌های دیگر نیز وجود دارد که باعث رقیق شدن خون می‌شوند و لازم است پیش از انجام مزوتراپی موارد مهم را با پزشک مربوطه در میان بگذارید تا احتمال کبودی و ورم پس از تزریق را به حداقل برسانید. برای دریافت نتیجه بهتر و همچنین تأثیر نهایی باید ۴ تا ۶ روز صبر کنید چرا که در این طول زمانی امکان وجود کبودی و ورم در سر وجود دارد که نمی‌توان نتیجه را به درستی مشاهده کرد. سعی کنید پس از انجام مزوتراپی با پزشک مربوطه خود در تماس باشید و در صورت مشاهده هرگونه تاول و یا کبودی موضوع را با پزشک مربوطه در میان بگذارید.

توجه داشته باشید کلینیک و مرکز‌ای که اقدام به انجام مزوتراپی می‌کنید بسیار مهم حائز اهمیت است. همان قدر که انجام مزوتراپی برای اهمیت دارد، انجام صحیح مراقبت‌های پس از مزوتراپی نیز حائز اهمیت است. در صورتی که سابقه تبخال دارید لازم است موضوع را با پزشک در میان بگذارید. در بسیاری از مواقع پزشک متخصص برای پیشگیری عوامل بیماری‌زا در این صورت اقدام به تجویز داروی ضد ویروسی می‌کند.

در برخی از مواقع مشاهده شده افرادی که اقدام به مزوتراپی می‌کنند در طول عمل مزوتراپی دچار سرگیجه می‌شوند. برای جلوگیری از سرگیجه پیشنهاد می‌شود تا پیش از انجام مزوتراپی تغذیه کامل از مواد غذایی و نوشیدنی‌ها داشته باشید تا دچار عارضه سرگیجه در حین مزوتراپی نشود. همان گونه که در قسمت بالا نیز اشاره کردیم زنان باردار یا شیرده نباید اقدام به مزوتراپی کنند.

موارد مهم پس از مزوتراپی مو

مراقبت‌های خاصی نیز پس از انجام مزوتراپی مو وجود دارد که پزشک متخصص لازم است تا آن‌ها را به فرد بیمار انتقال دهد. برخی از این مراقبت‌ها شامل کمپرسور سرد پس از مزوتراپی در ناحیه تزریق شده است. لازم است و پس از مزوتراپی به وسیله کمپرسور سرد از تورم و التهاب در ناحیه تزریق جلوگیری شود. دقت داشته باشید پس از انجام مزوتراپی به مدت حداقل چهار ساعت نباید اقدام به استحمام کرد.

برای رفع کبودی و همچنین جلوگیری از افزایش کبودی پیشنهاد می‌شود تا از ژل آرنیکا استفاده کنید. به طور معمول این ژل را سه بار در روز و برای دو روز استفاده می‌کنند ولی استفاده زمانی آن منوط به توصیه پزشک خواهد بود. بسیاری از دارو‌ها پس از انجام مزوتراپی منع مصرف دارند چگونه از دارو‌ها مانند دارو‌های ضد التهاب مثل آسپرین و ویتأمین e تا ۲۴ ساعت پس از انجام مزوتراپی نباید مورد استفاده قرار بگیرند. در صورتی که فرد دچار درد و التهاب باشد می‌تواند از برخی از مسکن‌ها مانند تایلنول استفاده نماید.

ولی استفاده از هرگونه دارو باید با مشورت پزشک و با تجویز پزشک متخصص انجام شود لذا توصیه می‌شود از مصرف خودسرانه دارو اجتناب کنید.

مراقبت‌های بسیار مهم و حائز اهمیت وجود دارد که باید پس از مزوتراپی به آن‌ها دقت کنید در واقع انجام مزوتراپی یک عمل غیر تهاجمی به حساب می‌آید و عاری از هر گونه خطری است ولی مراقبت‌های پس از انجام مزوتراپی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از اینکه آیا روش مزوتراپی برای موهای شما مناسب است یا خیر، می توانید با مطب دکتر عاطفه پیشگاهی تماس گرفته و از مشاوره تخصصی و رایگان بهره مند شوید.

آخرین مقالات