مراقبت های بعد از تزریق ژل لب، کنترل درد و ورم

تزریق ژل لب
آنچه در این مقاله می خوانید:

تزریق ژل لب یکی از عمل‌های زیبایی پرطرفدار در میان بانوان است. در برخی مواقع این روش برای حفظ سلامتی نیز موثر خواهد بود. اپیدرم لایه خارجی پوست بوده و به عنوان یک سد دفاعی برای جلوگیری از ویروس‌های عامل بیماری عمل می‌کند. برای زیبایی و مراقبت از پوست یکی از گزینه‌ها تزریق ژل لب است. فرم دهی و زیبا کردن لب‌ها امروزه در میان جوانان بسیار رواج یافته و تمایل دارند که لبی خوش فرم و زیبا داشته باشند. در این بین می‌بایست به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب، کنترل درد و ورم توجه نمود.

چرا افراد ژل لب تزریق می کنند؟

ژل‌های مختلف از ماده‌ای به نام اسید هیالورونیک تهیه می‌شوند. اسید هیالورونیک به صورت طبیعی در بدن وجود دارد. وجود این اسید برای سلامت پوست بسیار مهم است. هیالورونیک سبب ایجاد کلاژن‌ها در سلول پوست و زیبایی و جوان شدن پوست می‌گردد. زمانی که سن افزایش می‌یابد، کلاژن‌های موجود در لب کاهش خواهند یافت و به مرور زمان پوست نازک خواهد شد. نازکی پوست سبب به وجود آمدن چین و چروک‌های پوستی می‌شود. یکی از راه‌های تحریک تولید مجدد کلاژن، تزریق ژل است.

بعد از تزریق ژل لب چه مراقبت هایی باید انجام شوند؟

تزریق ژل لب یکی از راه‌های موثر، بدون درد و کاملاً ایمن جهت جوانسازی پوست به حساب می‌آید. تزریق ژل کم تهاجمی، مقرون به ‌صرفه، بدون نیاز به بیهوشی و با دوره درمان و نقاهت کوتاه مدت است. اگر قصد دارید که جهت تزریق ژل لب، مانند تزریق ژل لب روسی اقدام نمایید، باید از مواردی مانند مراقبت‌های پس از تزریق ژل لب و… کاملاً آگاهی داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

تزریق ژل لب مدل روسی

 

نکات مراقبتی در جلسه تزریق ژل لب

• در زمانی که قصد انجام عمل تزریق ژل را دارید بهتر است لباس‌های راحت و گشاد بپوشید.
• توجه داشته باشید که حتماً عمل تزریق ژل لب در مکان‌های درمانی مانند کلینیک، اتاق جراحی یا بیمارستان انجام شود.
• قبل از مراجعه به کلینیک جهت استفاده از هرگونه لوازم آرایشی و کرم‌های مرطوب‌کننده روی صورت خودداری نموده و با صورتی تمیز به کلینیک مراجعه نمایید.

نکات مراقبتی بعد از ساعت اول تزریق ژل لب

بلافاصله پس از تزریق ژل لب شاید با قرمزی، کبودی، تورم یا حساسیت‌هایی مانند خارش در محل تزریق مواجه شوید. به هیچ عنوان محل تزریق را نخارانید، همچنین از ماساژ دادن یا دست زدن به نواحی که ژل تزریق شده اجتناب کنید. همه عوارض ذکر شده کاملاً طبیعی هستند و به طور معمول بعد از چند ساعت یا نهایتاً چند روز از بین خواهند رفت؛ اما اگر علائم موجود بیشتر از 3 روز ادامه‌دار بوده‌اند، بهتر است به کلینیک مراجعه نمایید.

به طور معمول پس از تزریق ژل لب دردی نداشته یا درد شما بسیار کم خواهد بود. برای آرام شدن درد به هیچ عنوان از داروهایی مانند آسپیرین یا برخی داروهای ضد التهاب غیر استروئید از جمله ایبوپروفن و ژلوفن استفاده نکنید. استفاده از هر یک از این داروها سبب ایجاد خونریزی و کبودی در محل تزریق خواهد شد. جایگزین مناسب برای این دسته از داروها و بهترین تسکین‌دهنده درد استامینوفن است.

تزریق ژل لب مدل گرد یا هر مدل دیگری یک درمان کم عارضه بوده و هر درمان عوارض مختص به خود را دارد. یکی از عوارض شایع در تزریق ژل لب وجود کبودی است. در صورت کبود شدن ناحیه تزریق شده، بهترین گزینه برای از بین بردن سریع کبودی استفاده از کمپرس آب سرد است. برخی از پمادها و کرم‌ها با عصاره گیاه آرنیکا و یا مکمل‌هایی مانند بروملائین در کم شدن کبودی تأثیرگذار هستند. استفاده از عصاره آرنیکا یکی از روش‌های متداول در دنیا به حساب می‌آید که جهت رفع کبودی بعد از تزریق به کار گرفته می‌شود و بدون نسخه در داروخانه‌ها در دسترس قرار دارد.

البته گاهی پزشک تزریق‌کننده ژل با در نظر گرفتن تمامی شرایط بیمار برخی داروها و پمادها را برای بهبود زودتر کبودی تجویز می‌کند. در بعضی از کلینیک‌ها در کنار توصیه‌های لازم، داروهای مورد نیاز نیز در اختیار بیمار قرار می‌گیرند. بیمار باید این داروها را طبق دستورات داده شده در اسرع وقت مصرف نماید.

چند توصیه برای پس از تزریق ژل لب

سعی کنید ناحیه تزریق ژل لب را بی‌حرکت نگه ‌دارید. اگر در سطح پوست برآمدگی ایجاد شده، خیلی آرام آن را ماساژ دهید. با توجه به نوع ژل تزریقی ممکن است احساس سفت بودن پوست را داشته باشید. بابت این موضوع نگران نباشید؛ زیرا پس از گذشت چند هفته کوتاه این حس در شما از بین خواهد رفت و پوست به حالت طبیعی و نرم خود بازمی‌گردد.

تزریق ژل لب

 

از جمله نکاتی که لازم است س از تزریق ژل آن‌ها را رعایت نمود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تا یک هفته از اصلاح و آرایش خودداری کنید: بعد از تزریق ژل به هیچ عنوان به سراغ اصلاح و آرایش نروید. بعد از گذشت یک هفته مجاز به انجام این دو کار خواهید بود.

بهتر است ناحیه تزریق شده را با شوینده‌های ملایم مورد شست‌وشو قرار دهید: برای پیش‌گیری از عفونت باید ناحیه تزریقی را همیشه خشک و تمیز نگه دارید. برای شست‌وشوی نواحی تزریق شده نیز بهتر است از مواد شوینده ملایم استفاده کنید. این‌کار از ایجاد التهاب و تحریک پوست جلوگیری می‌کند.

محل تزریق نباید مدام گرم و سرد شود: پیش از از بین رفتن عوارض شایع مانند قرمزی، تورم و کبودی باید محل تزریق سرد باشد. تا رفع نشدن این عوارض نیز از گرفتن آفتاب، سونا و سولاریوم، جکوزی رفتن و گرفتن دوش آب گرم خودداری کنید. وجود سرمای بیش از حد نیز اثرات درمان را کم می‌کند و سبب بیشتر شدن عوارض خواهد شد. در این زمان از انجام ورزش‌هایی مانند اسکی، برف بازی، پاتیناژ و شنا در آب سرد خودداری نمایید.

از ورزش‌های سنگین بپرهیزید: به طور معمول تمامی کسانی که ژل لب تزریق می‌کنند بعد از اتمام تزریق و پس از گذشتن یک روز می‌توانند به انجام کارهای روزمره خود بپردازند. البته نکته مهم این است که نباید پس از تزریق ژل کارهای سنگین و ورزش‌های سخت انجام داد. تا 2 هفته از این فعالیت‌ها دوری کنید؛ زیرا سبب افزایش بیشتر تورم و کبودی در محل تزریق خواهند شد.

سخن پایانی

قطعاً شما نیز در هنگام مراجعه به کلینیک‌های زیبایی افراد بسیاری را دیده‌اید که برای اصلاح و تغییر در فرم صورت و بدن خود تمایل به انجام عمل‌های زیبایی یا تزریق ژل دارند. از آنجایی که عمل‌ها با عواقب و مشکلات قابل توجهی همراه هستند، بنابراین بیشتر مراجعه‌کنندگان تزریق ژل که روشی کم تهاجم، بدون بیهوشی و با دوره نقاهت کوتاه است را به عمل ترجیح می‌دهند. یکی از اقدامات پرطرفدار در حوزه زیبایی تزریق ژل لب است که بیشتر بانوان متقاضی انجام آن بوده تا بدین صورت به چهره‌ای جذاب‌تر، جوان‌تر و شاداب‌تر دست یابند.

آخرین مقالات