هر آنچه باید درباره تزریق ژل به گونه بدانید

Everything you need to know about cheek gel injections
آنچه در این مقاله می خوانید:

انسان به اقتضای فطرت خود جویای آراستگی و زیبایی است، به همین علت در جوامع امروزی اغلب افراد در تلاش برای داشتن چهره ای زیبا هستند. جلوه زیبایی هر انسان بدون شک صورت اوست، به همین علت هرگونه تغییر بر روی اجزای صورت می تواند تاثیر مستقیمی بر زیبایی داشته باشد. بدون شک یکی از اجزای اثرگذار در چهره گونه ها است که با افزایش سن ممکن است زیبایی خود را از دست داده و دچار افتادگی یا کاهش چربی شود. خوشبختانه یکی از روش های ایمن برای زیبایی و فرم دهی گونه ها، تزریق ژل است. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و با نحوه تزریق ژل به گونه آشنا شوید.

ژل گونه چیست؟

به طورکلی ژل ها مواد پرکننده ای هستند که جهت جوانسازی، فرم‌دهی و حجم‌دهی پوست و اندام‌ها، زیر پوست تزریق می شوند. همان طور که می دانید از انواع ژل یا فیلر برای برجسته سازی، رفع نواقص و ایجاد تقارن در گونه ها استفاده می شود. مواد سازنده ژل با بدن کاملا سازگار هستند و طی مدت کوتاهی (حدود 6 ماه تا 2سال) جذب پوست می شوند.

مواد سازنده ژل ها باتوجه به نوع آن ها عبارتند از:

  • هیدروکسی لاپاتیت کلسیم، یک ترکیب معدنی است که در استخوان ها یافت می شود.
  • اسید هیالورونیک، که در برخی از مایعات و بافت های بدن یافت می شود که باعث حجیم شدن پوست می شود.
  • پلی آلکیلیمید، ژل شفاف و سازگار با بدن است.
  • پلی لاکتیک اسید که تولید کلاژن را افزایش می دهد.
  • میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA)، یک پرکننده نیمه دائمی است.

دلایل تزریق ژل به گونه

استخوان گونه 70درصد در زیبایی چهره تاثیر دارد و از قدیم یکی از عوامل زیبایی بین هنرپیشگان و مدل ها بوده است. در حال حاضر تزریق فیلر یا ژل به گونه علاوه بر هنرمندان در بین بسیاری از جوانان محبوبیت پیدا کرده است. با افزایش سن، حجم گونه ها کاهش می یابد و نواحی اطراف آن دچار چروک می شود. تزریق ژل به گونه علاوه بر حجم دادن و از بین بردن این چروک ها تاثیر زیادی در جوانسازی چهره دارد.

نحوه تزریق ژل به گونه

این تزریق یک روش زیبایی غیرتهاجمی است که بدون نیاز به بیهوشی انجام می شود. در این روش معمولا پس از بی حسی موضعی، تزریق به محل اتصال درم به بافت زیرپوستی صورت می گیرد. البته پیش از تزریق پزشک نقطه جذاب یا همان ناحیه حداکثر برجستگی گونه را یافته و بیشتر ژل را در این ناحیه تزریق می کند. این تزریق معمولا در مطب پزشک و کلینیک های درمانی انجام شده و حدود 30 دقیقه طول خواهد کشید.

 ماندگاری تزریق ژل به گونه

ماندگاری ژل بستگی به عوامل متعددی مانند متابولیسم بدن، برند ژل و میزان ژل تزریقی دارد. به طور کلی فیلرهای دارای اسید هیالورونیک دارای بیشترین زمان ماندگاری هستند. از آنجایی که اغلب ژل های تزریقی از مواد طبیعی هستند، لذا خود به خود پس از گذشت زمان جذب بدن می شوند. از طرفی افزایش سن یک مسئله غیرقابل انکار است و حتی با انجام تزریق های زیبایی، با گذر عمر، علائم پیری چهره و پوست نمایان می شود. به همین علت انواع تزریقات زیبایی ماندگاری دائمی نخواهند داشت.

مراقبت های بعد از تزریق ژل به گونه

اگرچه پس از تزریق ژل و انواع فیلرها افراد می توانند بلافاصله به انجام امور روزانه خود بپردازد، اما رعایت برخی نکات در اثربخشی و کاهش عوارض جانبی آن موثر باشند. مهمترین مراقبت های بعد از تزریق ژل به گونه به شرح زیر است.

  • پس از تزریق آب کافی بنوشید.
  • بعد از تزریق از فشار یا مالش در ناحیه تزریق بپرهیزید.
  • در قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب کنید.
  • از دوش گرفتن با آب داغ، آفتاب گرفتن، سولاردیوم یا سونا بپرهیزید.
  • حداقل 2 هفته پس از تزریق از ورزش هایی که سبب تعریق می شوند، خودداری کنید.
  • بعد از یک هفته می توانید از مواد آرایشی استفاده کنید.

عوارض تزریق ژل به گونه

به طورکلی تزریق ژل به گونه عوارض خاصی ندارد. کبودی، تورم، قرمزی بعد از تزریق کاملا طبیعی است و با کمپرس یخ می توان این اثرات را کاهش داد. نتیجه تزریق بلافاصله قابل مشاهده است ولی 2 تا 4 هفته بعد نتیجه نهایی آن مشخص می شود.

چه کسانی نباید از ژل های تزریقی استفاده کنند؟

اگرچه تزریق انواع ژل ها برای جوانسازی و حجم دهی اجزای صورت یا بدن ایمن و بی خطر است، اما این روش به همه افراد توصیه نمی شود که عبارتند از:

  • بارداری یا شیردهی
  • داشتن حساسیت دارویی به مواد سازنده ژل ها
  • داشتن اختلال عصبی عضلانی
  • در صورت ابتلا به بیماری های خاص مانند بیماری های خود ایمنی، دیابت و سرطان

 

تزریق ژل به گونه بهتر است یا چربی؟

برای جوانسازی صورت علاوه بر فیلرها می توان از سلول های چربی بدن مراجعه کننده نیز استفاده کرد. هر یک از این روش ها مزایا و معایب خود را دارند. روند تزریق چربی به این صورت است که ابتدا پزشک قسمتی از چربی ران یا باسن طبق یک عمل سرپایی جمع آوری می کند. پس از تصفیه چربی، مانند ژل بعد از بی حسی محل مورد نظر، آن را تزریق می کنند.

از مزایای این روش عدم حساسیت به چربی تزریق شده است. اما باید این را در نظر بگیرید که دوره نقاهت تزریق چربی بین 3 تا 6 ماه است. در این دوره بین 30 تا 50 درصد چربی تزریق شده، جذب بدن می شود. به همین علت، در ابتدای تزریق مقدار بیشتری نسبت به ژل برای شما تزریق می شود.

تفاوت تزریق ژل و بوتاکس

به طور کلی بوتاکس ها برای از بین بردن چین و چروک پوست استفاده می شوند، در حالی ژل ها برای پر کردن و حجم دادن به نواحی مختلف در کنار کاهش چین و چروک صورت می گیرد. یکی از مواد تشکیل دهنده بوتاکس سمی است به نام بوتولونیوم که باعث فلج شدن موقت عضلات محل تزریق می شود. این عمل باعث جلوگیری حرکت عضلات و عدم تشکیل چروک می شود.

توجه داشته باشید که برای افزایش حجم گونه و لب تزریق ژل مناسب ترین گزینه است و بوتاکس برای این نواحی مناسب نیست. اگر علاوه بر افزایش حجم گونه، تصمیم به کاهش چین چروک های اطراف چشم، خط اخم یا پیشانی را دارید، می توانید با پزشک خود مشورت کنید. با صلاحدید پزشک می توانید از ژل، بوتاکس یا ترکیبی از هر دو آن ها برای رفع چین و چروک ها اقدام کنید.

هزینه تزریق ژل به گونه

واحد اندازه گیری ژل به صورت سی سی است و اولین نکته تاثیرگذار در هزینه میزان ژل تزریق شده است. برای تعیین این میزان، سلیقه شما و نظر پزشک دخیل هستند. عامل تاثیرگذار بعدی برند ژل مصرفی است. ماندگاری ژل ارتباط مستقیمی با قیمت آن دارد، به طوری که هر چه ماندگاری بیشتر باشد، هزینه ژل بیشتر می شود.آخرین عامل موثر بر هزینه تزریق ژل، دستمزد پزشک و محل تزریق است.

توصیه پایانی

تزریق ژل به گونه اگرچه ایمن و بی خطر است، اما باید توسط پزشک باتجربه انجام شود. در صورت عدم تبحر پزشک ممکن است، گونه ها با هم تقارن نداشته باشند. همچنین، توصیه می شود از انجام تزریق در آرایشگاه ها خودداری کنید. متاسفانه برخی افراد برای کاهش هزینه های خود به این مکان ها مراجعه می کنند، اما قیمت پایین در این محل ها به دلیل استفاده از مواد تقلبی، تاریخ مصرف گذشته و عدم تزریق توسط پزشک است. لذا برای تزریق انواع ژل ها به پزشک باتجربه مراجعه نمایید.

آخرین مقالات