تفاوت فشیال و پاکسازی صورت

آنچه در این مقاله می خوانید:

امروزه باتوجه به مصرف بالای لوازم آرایشی توسط بانوان، آلودگی هوا، همچنین کم خوابی، بارداری و… پوست بسیاری از افراد مستعد لک پوستی، پیری زود رس و چین و چروک و… شده‌اند. از این رو نیاز به جوان سازی و از بین بردن آلودگی‌های پوستی برای بسیاری از افراد تبدیل به امری ضروری شده است. برای این کار می‌توان از پاکسازی یا فشیال بهره جست. بسیاری از افراد تصور می‌کنند فشیال همان پاک‌سازی است و تفاوتی میان این دو وجود ندارد. از این رو قصد داریم هر یک را به طور جداگانه توضیح داده و فرق آن‌ها را بازگو کنیم.

فشیال صورت و از بین رفتن سلول ‌های مرده

در سطح پوست تمامی افراد، لایه‌ای از سلول‌های مرده و شاخی شکل وجود دارد. گرچه این لایه تا حدودی از پوست انسان محافظت می‌کند اما باعث کدری و تیره شدن آن نیز می‌شود. علاوه بر این‌ها، سطح پوست انسان مملو از انواع آلودگی‌ها است که به مرور زمان باعث ایجاد چین و چروک و همچنین کدری پوست می‌شوند. این آلودگی‌ها با شست‌وشوی ساده از بین نمی‌روند؛ اما برای زدودن آن‌ها و همچنین حذف لایه سطحی مملو از سلول‌های مرده و شاخی شکل چه کاری باید انجام داد؟

در این مواقع فشیال صورت به کمک ما می‌آید. در واقع با انجام فشیال تخصصی صورت یک لایه سطحی از پوست که شامل انواع آلودگی‌ها و سلول‌های مرده است از بین رفته و پوستی شفاف و روشن جایگزین آن می‌شود. نکته مهم آنکه فشیال روشی غیر تهاجمی بوده و تقریبا هیچ عوارض خاصی ندارد. موردی که باید به آن توجه داشت این است که با توجه به حساس بودن روند انجام مراحل این کار، بهتر است زیر نظر افراد متخصص و کاردان انجام پذیرد.

فشیال صورت چگونه انجام می شود؟

فشیال تخصصی صورت شامل مراحل ویژه‌ای است که مجموع آن‌ها در حدود ۱ ساعت زمان می‌برد. یعنی شما ظرف مدت ۶۰ دقیقه دارای پوستی شفاف و مخملی خواهید شد! این مراحل به ترتیب زیر هستند:

مرحله پاکسازی پوست

مرحله اول فشیال، پاکسازی پوست به کمک پاک‌کننده‌ای مناسب با جنس و نوع پوست افراد مختلف است. در این مرحله، به کمک پد‌های پنبه‌ای و یا اسفنج‌های مخصوص این کار و دستگاه‌های شست‌وشوی صورت، پوست به صورت سطحی از آلودگی‌ها پاک می‌شود. ضمن اینکه متخصص در این مرحله به بررسی پوست به لحاظ وجود انواع جوش‌ها اعم از زیرپوستی، سر سیاه یا سفید، آفتاب سوختگی، وجود لک یا چروک‌های پیری می‌پردازد تا نحوه انجام مراحل بعد را انتخاب کنید.

مرحله بخاردهی

این مرحله جهت پاکسازی عمقی و همچنین لایه‌برداری سطحی پوست انجام می‌گیرد. مرحله بخاردهی برای باز شدن منافذ پوست و آماده شدن پوست برای انجام مراحل بعدی فشیال انجام می‌گردد. ضمنا کومودون‌های سیاه همچنین جوش‌های زیر پوستی نیز برای تخلیه آماده می‌شوند. این کار ریلکسیشن بسیار خوبی برای پوست صورت به ارمغان می‌آورد.

مرحله لایه برداری

اکنون پوست صورت که با بخاردهی آماده شده است، به ‌وسیله مواد ویژه و دستگاه‌های مخصوص عمل لایه برداری روی آن انجام می‌شود. در این مرحله سلول‌های مرده و شاخی شکل از سطح خارجی پوست حذف شده و پوست ظاهری لطیف و مخملی پیدا می‌کند.

مرحله استخراج

در این مرحله هم پاکسازی پوست به‌طور عمیق انجام می‌گیرد. به این‌ صورت که کومودون‌های سیاه همچنین جوش‌های زیر پوستی که اکنون کاملاً آماده شده‌اند، تخلیه می‌شوند. ضمن اینکه هر گونه آلودگی که به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده باشد، خارج می‌شود.

ماساژ صورت

حالا پوستی که طی چندین مرحله پاکسازی‌ شده باید به‌طور مجدد ریلکس و آرام شود. به همین منظور ماساژ به ‌وسیله کرم‌ها و روغن‌های ویژه‌ای انجام می‌گیرد و این کار به روشی انجام می‌گردد که عمل خون‌رسانی را در صورت افزایش دهد. بد نیست بدانید نوع این ماساژ در کاهش چین و چروک‌های صورت کاملا موثر است.

ماسک صورت

در مرحله آخر با توجه نوع پوست هر فرد و مشکلات پوستی وی، از ماسک‌های مخصوصی استفاده می‌شود. در پایان نیز از تونر و آب‌رسان‌های مناسبی برای پوست استفاده می‌گردد.

پاکسازی چیست؟

پاکسازی صورت صرفا جهت زدودن آلودگی‌ها از سطح پوست و آبرسانی و لایه‌برداری سطحی پوست انجام می‌پذیرد. پاکسازی برخلاف فشیال جنبه درمانی نداشته و به دلیل سطحی بودن لایه‌برداری می‌توان در طول مدت زمان‌های کوتاه مجدداً آن را تکرار کرد. این کار را می‌توان در کلینیک‌ها، آرایشگاه‌ها و حتی در خانه انجام داد.

طبیعتا انجام پاکسازی در کلینیک‌های زیبایی به دلیل حضور پزشک متخصص و امکانات و تجهیزات فراوان ویژه این کار، تخصصی‌ انجام می‌گیرد. پاکسازی شامل مراحل پاک کردن صورت از آلودگی‌ها توسط مواد مخصوص، استفاده از انواع آبرسان‌ها و گذاشتن ماسک و گاهی استفاده از دستگاه بخار می‌شود.

تفاوت میان فشیال و پاکسازی

  • پاکسازی پوست برای نتیجه بهتر، می‌بایست هر ۲ هفته یا هر ۳ هفته یک بار به صورت مداوم تکرار شود در حالی که در فشیال حداقل یک یا دو ماه زمان لازم است تا به صورت مجدد برای انجام آن اقدام گردد.
  • در عمل پاکسازی پوست فقط از ماسک مخصوص و پاک کننده صورت جهت تمیز شدن پوست استفاده می‌گردد و همین امر دلیل اصلی برای پایین بودن هزینه‌های این روش است؛ اما در روش فشیال صورت به جز عمل پاکسازی پوست، ماساژ پوست توسط دست یا دستگاه‌های ویژه‌ای انجام می‌شود به همین دلیل هزینه‌های فشیال بالاتر از پاکسازی است‌.
  • به دلیل انجام ماساژ صورت در روش فشیال، در رنگ‌های صورت خون با سرعت بیشتری گردش می‌کند و به همین علت موجب بهبود جریان خون و سلامت بافت‌ها می‌شود.
  • در کل مدت زمان انجام عمل فشیال بین ۱ تا ۲ ساعت است. در حالی‌که این مدت زمان در پاکسازی بسیار کمتر است.
  • در روش فشیال در طول مدت زمان کمتری می‌توان به نتیجه مطلوبی رسید.

کلام آخر

در عمل پاکسازی، عملا فقط تمیزکاری پوست به صورت سطحی انجام می‌شود؛ در حالی ‌که در فشیال تخصصی صورت، پوست به صورت عمیق مورد پاکسازی قرار گرفته و با افزایش خون‌رسانی و کاهش چین و چروک شاهد پوستی صاف و شفاف خواهیم بود. نکته حائز اهمیت این است که بعد از انجام فشیال مدتی از ورزش کردن، تعریق زیاد، قرار گرفتن در نور آفتاب و اصلاح صورت خودداری شود. علی‌رغم اینکه فشیال هزینه بیشتری نسبت به پاکسازی دارد، اما نتیجه آن کاملا محسوس‌تر و طولانی‌تر از پاکسازی است.

فشیال صورت یکی از راه های جوانسازی پوست صورت و گردن است که در سال های اخیر بسیار پرطرفدار شده است. از دیگر راه های جوانسازی پوست صورت می توان به میکرونیدلینگ، تزریق بوتاکس و … اشاره کرد.

جهت رزرو نوبت برای فشیال پوست خود می توانید با مطب دکتر عاطفه پیشگاهی در ارتباط باشید.

آخرین مقالات