آیا مزوتراپی مو ماندگار است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

یکی از شایع‌ترین مشکلات پوست و مو بروز ریزش مو است. در واقع ریزش مو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد در بعضی از مواقع شاهد هستیم که مسائل ژنتیکی می‌تواند منجر به ریزش مو شود و همچنین برخی از بیماری‌ها و اختلالات نیز در ریزش مو مؤثر هستند. با توجه به پیشرفت علم پزشکی انتظار می‌رود که علت این امر کاملا مشخص باشد اما هنوز منابع موثقی در رابطه با علل اصلی ریزش مو وجود ندارد. درمان‌های زیادی برای ریزش مو به واسطه پزشکان ارائه می‌شود. یکی از روش‌های درمانی که در حال حاضر بسیار رایج و مرسوم است استفاده از روش مزوتراپی مو است.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی به حساب می‌آید که در حال حاضر برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع طیف وسیعی از درمان‌ها که به واسطه مزوتراپی مو انجام می‌شود و این روش جزء درمان‌های غیر تهاجمی است. از مزایای انجام مزوتراپی برای مو این است که پس از انجام این کار ریزش مو متوقف شده و باعث تحریک رشد آن خواهد شد. در حال حاضر بهترین روش‌ها برای درمان ریزش مو از همین فرآیند استفاده می‌کنند. روش مزوتراپی از مواد مختلفی جهت تقویت مو استفاده می‌شود که مستقیماً به درون پوست تزریق خواهد شد. این مواد شامل آنزیم‌ها و ویتامین‌ها و همچنین هورمون‌ها و فاکتور‌های رشدی هستند که می‌تواند به درمان ریزش مو کمک شایانی کند.

کاربرد‌های انجام مزوتراپی

مزوتراپی برای مو با تزریق در زیر پوست سر انجام می‌شود که با توجه به شرایط هر فرد نوع دارو و تعداد جلسات مزوتراپی مشخص می‌گردد. مزوتراپی کاربرد‌های متنوعی دارد که آن‌ها عبارتند از:

  • درمان سلولیت‌های سر
  • درمان ریزش‌های موی شدید
  • درمان لک‌های صورت و پوست
  • درمان جای زخم و اسکار
  • از بین بردن چربی پلک
  • درمان چین و چروک‌ها و جوان‌سازی پوست صورت

افراد واجد شرایط برای مزوتراپی

مزوتراپی مو برای درمان بسیاری از آسیب‌های مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است اگر به برخی از انواع آلوپسی‌ها که در قسمت زیر آورده‌ایم مبتلا هستید، انجام مزوتراپی می‌تواند در درمان شما تأثیر بسزایی داشته باشد. این آلوپسی‌ها به شرح زیر هستند:

  • مشکلات ساقه مو

در صورتی که مشکلات بیمار در رابطه با ساقه مو باشد می‌تواند با استفاده از مزوتراپی بسیاری از مشکلات مربوط را برطرف نماید. در حقیقت انجام مزوتراپی باعث افزایش رشد مو‌ها و همچنین موجب بهبود فولیکول‌های مو خواهد شد.

  • تلوژن افلوویوم و ریزش مو به دلیل استرس

زمانی که از نظر روانی و روحی دچار مشکلاتی باشید و استرس زیادی را متحمل شوید، امکان ریزش مو وجود دارد. انجام مزوتراپی بسیار می‌تواند کمک‌کننده برای درمان این گونه از عارضه‌های ریزش مو باشد. همچنین بسیاری از زنان پس از انجام زایمان و بارداری به دلیل ابتلا به تلوژن افلوویوم دچار ریزش مو می‌شوند که برای درمان آن باید از مزوتراپی کمک بگیرند. بسیاری از کسانی که از مزوتراپی برای درمان استفاده می‌کنند رضایت کافی از این کار دارند و بسیاری از مشکلات و آسیب دیدگی‌های مو‌های این عزیزان به این وسیله درمان می‌شود.

  • آلوپسی آره آتا

آلوپسی آره آتا عارضه‌ای است که به ریزش موی سکه‌ای نیز معروف است و در برخی از افراد مشاهده می‌شود. این گونه از افراد نیز می‌توانند از مزوتراپی برای درمان ریزش موی سکه‌ای کمک بگیرند. مطمئناً افرادی که دارای ریزش موی سکه‌ای هستند، انجام مزوتراپی بهترین روش درمانی برای آن‌ها است و می‌توانند از این روش غیر تهاجمی استفاده کنند.

  • کاهش رشد مو

در صورتی که فردی از سرعت رشد موی خود رضایت نداشته باشد می‌تواند از مزوتراپی برای افزایش رشد مو استفاده کند. در حقیقت مزوتراپی یک روش بسیار مناسب برای افزایش سرعت رشد محسوب می‌شود و یک درمان مؤثر در این زمینه است.

افرادی که مجاز به مزوتراپی نیستند

انجام مزوتراپی مزیت‌ها و ویژگی‌هایی دارد اما برخی از افراد اجازه انجام مزوتراپی را ندارند. در قسمت زیر افرادی که مزوتراپی بر روی آن‌ها انجام نمی‌شود را بیان می‌کنیم:

  • افراد‌ی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند سفلیس هستند. این گونه از افراد مجاز به انجام مزوتراپی نبوده و مزوتراپی بر روی این گونه از افراد تأثیر بسزایی ندارد.
  • افرادی که به برخی از بیماری‌های دیگر مانند هپاتیت و هموفیلی مبتلا هستند نیز از افراد غیرمجاز برای انجام مزوتراپی به شمار می‌آیند.
  • افرادی که اقدام به مصرف برخی از دارو‌ها می‌کنند مانند دارو‌های شیمی‌درمانی یا دارو‌های خاص دیگری، باید پس از اتمام دوره درمان اقدام به مزوتراپی نمایند.
  • در بسیاری از موارد مشاهده شده آقایانی که بالای ۴۰ سال سن دارند و افرادی که دارای طاسی آندروژنی هستند در زمان استفاده از مزوتراپی نتیجه بسیار کمی را دریافت می‌کنند.
  • لازم به ذکر است خانم‌هایی که سن آن‌ها بیش از ۶۰ سال است و مبتلا به طاسی آندروژنی شدید هستند نباید از مزوتراپی استفاده نمایند.
  • همچنین افرادی هستند که به دلیل برخی از مشکلات ژنتیکی دارای جنس موی خوبی نیستند. این گونه از افراد نیز در زمان انجام مزوتراپی تأثیر بسیار کمی را شاهد خواهند بود؛ لذا توصیه می‌شود این گونه از افراد نیز از انجام مزوتراپی خودداری نمایند.
  • یکی از موضوعات بسیار مهم و حائز اهمیت استفاده نکردن خانم‌های باردار از مزوتراپی است. مزوتراپی برای خانم‌های باردار ممنوع بوده و باید پس از انجام بارداری اقدام به مزوتراپی نمایند.

 

مزایا و فواید مزوتراپی مو

به دلیل اینکه مزوتراپی بر لایه‌های مختلف پوستی مانند لایه میانی و بافت پیوندی تأثیر مستقیم می‌گذارد، می‌تواند باعث بهبود خون‌رسانی و تقویت سیستم عصبی ناحیه تزریق شده گردد و همچنین تغذیه بافت پوست و فولیکول‌های و جلوگیری از فرآیند تحلیل رفتن فولیکول‌ها از مزایای استفاده از مزوتراپی به شمار می‌آید. افرادی که اقدام به انجام مزوتراپی می‌کنند شاهد بهبود اثرات مزوتراپی خواهند بود.

انجام روش مزوتراپی باعث تنظیم چربی پوست شده که این امر به دلیل دارو‌های استفاده شده خواهد بود؛ دارو‌هایی که باعث ترشح غدد سباسه می‌شود و آن را کنترل می‌نماید. از مزوتراپی به سه حالت برای کاشت مو می‌توان استفاده کرد. در حقیقت قبل از کاشت از مزوتراپی برای ایجاد گردش خون بهتر به پوست سر استفاده می‌کنند و در حین کاشت برای درمان یا ورم می‌توان از آن بهره برد. پس از مزوتراپی نیز جهت التیام زخم‌ها و تقویت گرافت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلام پایانی

بسیاری از افرادی که از ریزش مو رنج می‌برند به دنبال روش‌ها و راه‌هایی هستند که بتوانند برای کاشت مو اقدام کند. روش مزوتراپی یکی از بهترین روش‌های موجود به حساب می‌آید که می‌توان به وسیله آن بسیاری از بیماری‌های مربوط به مو را درمان کرد و باعث تقویت فولیکول‌های مو شد. فواید زیادی که استفاده از مزوتراپی دارد به بهبود خون‌رسانی کمک می‌کند و همچنین از فرآیند تحلیل رفتن فولیکول‌های مو ممانعت کرده و به تنظیم ترشح چربی پوست سر منجر می‌شود. این فرایند موجب به تعادل رسیدن بافت مو می‌شود و از ریزش‌های غیر عادی جلوگیری می‌کند. همچنین سبب رشد مجدد مو‌ها شده و به همین دلیل به عنوان یک روش درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از کلیه خدمات زیبایی مطب دکتر پیشگاهی (میکرونیدلینگ، تزریق ژل، تزریق بوتاکس و …) تماس بگیرید.

آخرین مقالات