تزریق فیلر زیر چشم برای درمان سیاهی و گودی

آنچه در این مقاله می خوانید:

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در اوج نشاط و انرژی، اما چهره شما به دلیل سیاهی و گودی زیر چشم خسته و پیرتر به نظر می رسد. در حال حاضر با پیشرفت علم پزشکی و تجهیزات حوزه زیبایی شاهد درمان های متنوعی برای رفع سیاهی دور چشم هستیم. یکی از این روش ها تزریق فیلر زیر چشم است که می تواند علاوه بر رفع سیاهی به رفع علائم پیری پوست در زیر چشم کمک کند. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و با هر آنچه باید درباره این روش زیبایی و درمانی بدانید، آشنا شوید.

 

علل ایجاد سیاهی و گودی دور چشم

پیش از شرح روش تزریق فیلر برای زیر چشم بهتر است بدانید که این مشکل به چه دلایلی ایجاد شده است. در واقع علت شناسایی علت سیاهی، گودی و پف چشم می تواند از ایجاد مجدد آن جلوگیری کرده و در صورت تزریق فیلر، نتیجه و ماندگاری آن طولانی تر باشد. به طور کلی مهم ترین دلایل ایجاد گودی و سیاهی دور چشم عبارتند:

  • وراثت
  • آلرژی و حساسیت
  • کمبود خواب یا خواب بیش از حد
  • اگزما
  • کم بودن آب بدن
  • استرس، اضطراب و خستگی مداوم
  • افزایش سن
  • مصرف بیش از حد نمک و غذاهای شور
  • کمبود ویتامین بدن
  • کمبود آهن و ابتلا به کم خونی
  • بیماری های کبدی و کلیوی
  • برخی اختلالات عصبی
  • کشیدن سیگار و مصرف مواد مخدر

تمام موارد بالا می تواند سبب ایجاد سیاهی زیر چشم شود، اما بهترین روش برای جلوگیری مجدد قبل از تزریق فیلر زیر چشم، داشتن یک سبک زندگی سالم (خواب و استراحت کافی، تغذیه سالم، نوشیدن آب و عدم استعمال دخانیات) است. توجه داشته باشید یکی از دلایل اصلی سیاهی، گودی و پف بیش از حد زیر چشم مصرف بیش از حد نمک و عدم مصرف آب کافی است. بنابراین توصیه می شود پیش از خواب از مصرف غذاهای پر نمک اجتناب کرده و مایعات کافی بنوشید.

بیشتر بخوانید: فیشیال صورت چیست و چه مراحلی دارد؟

 

تزریق فیلر برای درمان سیاهی دور چشم

تزریق فیلر و انواع ژل یکی از روش های موثر و متداول برای زیبایی و جوانسازی پوست است که نسبت به گذشته طرفداران فراوانی پیدا کرده است. اما شاید برای شما نیز این سوال مطرح شود که فیلر چیست و از چه ماده ای تشکیل شده است. به طور کلی انواع فیلرها از ماده به نام اسید هیالورونیک هستند که به شکل طبیعی در بدن انسان یافت می شود. این ماده با خاصیت جذب آب نقش پرکنندگی داشته و به زیبایی و جوانی پوست کمک می کند. علاوه بر این از فیلرها برای رفع چین و چروک ها پوست صورت و گردن نیز استفاده می شود.

درحال حاضر موثرترین و ایمن ترین روش برای درمان سیاهی، تیرگی و گودی چشم ها ناشی از افزایش سن تزریق فیلر زیر چشم است. فیلر می تواند با خاصیت جذب آب و افزایش رطوبت برای درمان سیاهی و گودی زیر چشم موثر واقع شود. همان طور که اشاره شد از انواع فیلر برای محو کردن چین و چروک پوست نیز استفاده می شود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که تزریق فیلر زیر چشم می تواند تمام مشکلات پوستی اطراف چشم از جمله سیاهی و تیرگی زیر چشم، گودی، پف زیر چشم، چین و چروک اطراف چشم و خطوط ریز گوشه چشم را برطرف کند.

 

تزریق فیلر زیر چشم به چه کسانی توصیه نمی شود؟

اگرچه تزریق فیلر یا انواع ژل یک روش ایمن و غیرتهاجمی است، اما برای برخی افراد مناسب نخواهد بود. به طور کلی تزریق فیلر جهت درمان سیاهی و گودی چشم به زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود. همچنین، این روش برای افراد مبتلا به دیابت، بیماری های خود ایمنی و اشخاصی که سکته قلبی یا مغزی داشته اند، مناسب نخواهد بود. لازم به ذکر است افرادی که دارای اختلالات انعقاد و لخته شدن خون هستند از انجام این روش زیبایی اجتناب کرده یا با پزشک خود مشورت نمایند.

 

ماندگاری فیلر زیر چشم

یکی از پرتکرارترین پرسش های کاندیدای تزریق فیلر زیر چشم مدت زمان ماندگاری آن است. به طور کلی تزریق ژل و انواع فیلر دائمی نیست و پس از مدتی اثربخشی آن از بین خواهد رفت. به طور متوسط ماندگاری فیلرها بین 12 تا 18 ماه است و پس از آن اثرات تزریق محو شده وباید تزریق مجدد انجام شود. توجه داشته باشید که عوامل متعددی مانند جنس پوست، نحوه تزریق، نوع فیلر و مراقبت های پوستی بعد از تزریق می تواند بر ماندگاری آن موثر باشد. شایان ذکر است که تخصص و مهارت پزشک برای تزریق انواع ژل و فیلر می تواند در نتیجه تزریق و ماندگاری آن تاثیرگذار باشد. در واقع اگر پزشک از تجربه کافی و دانش بالایی برخوردار نباشد، ممکن است نتیجه کار مطلوب نبوده یا عمر فیلر کوتاه باشد، بنابراین در انتخاب پزشک برای تزریق فیلر دقت نمایید.

 

عوارض تزریق فیلر برای زیر چشم

به طور کلی تزریق فیلر یا ژل یک روش ایمن، بی خطر و بدون عوارض جانبی جدی است. اما با این حال اثرات جانبی کوتاه مدتی مانند قرمزی، کبودی، پف و وجود نقاط کوچک در محل تزریق ایجاد می شود. این اثرات کوتاه مدت بوده و اغلب آن ها بعد از چند ساعت از بین خواهند رفت. اما در مواقع بسیار نادر ممکن است فرد دچار عوارض جانبی جدی شود که اغلب به واسطه عدم تجربه پزشک، تجهیزات غیر بهداشتی و نامرغوب بودن کیفیت فیلر است. این عوارض جانبی شامل ایجاد جای زخم و عفونت در محل تزریق، تخریب سلول های عصبی و گرفتگی یا پارگی رگ شود. دقت داشته باشید که در صورت داشتن هرگونه حساسیت یا آلرژی آن را به پزشک خود اطلاع دهید، زیرا حساسیت به فیلر نیز می تواند سبب عوارض جانبی شود.

کلام آخر

تزریق فیلر زیر چشم یکی ازموثرترین روش های درمانی و زیبایی برای درمان گودی، سیاهی و همچنین رفع چین و چروک اطراف چشم به شمار می رود. اگرچه این روش عوارض جانبی جدی به همراه ندارد، اما توصیه می شود از تبحر داشتن پزشک اطلاع داشته باشید. همچنین از بهداشتی بودن مکان درمان و تجهیزات پزشکی در کنار کیفیت فیلر اطمینان حاصل نمایید. علاوه بر این، توصیه می شود قبل از تزریق فیلر تمام سوابق پزشکی از جمله بیماری، حساسیت یا مصرف داروها را به پزشک اطلاع دهید.

اشتراک گذاری مطلب:

dr.pishgahi

دکتر عاطفه پیشگاهی

خانم دکتر پیشگاهی تحصیلات دوره پزشکی خود را در سال 1394 در دانشگاه قزوین به پایان رساند. ایشان پس از فارغ التحصیلی در دوره های تخصصی زیبایی پوست و مو شامل تزریق فیلر، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، پاکسازی پوست، مزوتراپی پوست و مو، لیزر جوانسازی، میکرونیدلینگ و … شرکت کردند. در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و کلینیک تخصصی در حوزه پوست، مو، زیبایی و لیزر فعالیت دارند.

آخرین مقالات