هر آنچه باید درباره تزریق ژل یا فیلر بدانید

filler injections
آنچه در این مقاله می خوانید:

بسیاری از افراد از ظاهر پوست و صورت خود ناراضی هستند. این نارضایتی ها ممکن است به دلیل وجود خطوط پیری یا صورت لاغر و یا اعضا نا متناسب صورت باشد. در بسیاری از موقع با تغییر کوچکی در صورت، برای مثال تزریق انواع ژل ها به لب می توان عدم تناسب را رفع نموده و زیبایی صورت را دوچندان نمود. لذا تزریق ژل یا فیلر در صورت، لب، چانه و سایر نقاط صورت از مواردی هستند که امروزه بسیار مورد توجه می باشد. با ما همراه باشید تا بیشتر با تزریق ژل، معایب و مزایای آن آشنا شوید.

تزریق ژل یا فیلر به لب

 

تزریق ژل یا فیلر چیست؟

تزریق فیلر یا ژل یک روش درمانی نوین می باشد که بدون جراحی، اقدام به رفع مشکلات صورت می نماید. با تزریق ژل در نقاط متفاوت صورت می توان، چربی و کلاژن از دست رفته را جبران نموده و اثرات پیری یا باریکی لب ها درمان نماییم. این روش منجر به رفع افتادگی پوست شده و بسیار ایمن، کم هزینه و مناسب زنان و مردان می باشد. با انجام تزریق ژل می توانیم لب های زیبا داشته و از نازک شدن پوست در نتیجه پیری جلوگیری نماییم. همچنین تزریق فیلر یا ژل در زاویه سازی صورت نیز موثر می باشد.

مزایای تزریق ژل

همان طور که گفته شد، استفاده از تزریق ژل یکی از راه های زیبا سازی و جوان سازی صورت می باشد. تزریق ژل با از بین بردن چین و چروک، پر کردن صورت، رفع فرورفتگی‌ها یا گودی‌های مربوط به اسکار و جای زخم، خوش فرم کردن صورت، مشخص‌تر کردن زاویه صورت و برجسته کردن لب‌های باریک باعث افزایش زیبایی و جوانی صورت می گردد. همچنین تزریق فیلر یا ژل در از بین بردن چروک دور چشم، خط خنده و … نیز موثر می باشد.

چین و چروک در صورت

با بالارفتن سن و فعالیت عضلات صورت و عدم تولید کلاژن، خطوط ظریفی در پوست ایجاد می گردد. این خطوط با افزایش سن بیشتر شده و ظاهر ناخوشایندی را به پوست می بخشد. استفاده از تزریق ژل یک روش درمانی موثر در این مشکل می باشد.

چروک دور چشم

چروک دور چشم نیز از عوارض بالا رفتن سن می باشد. این عارضه در نتیجه فعالیت عضلات بوده و گاهی با تزریق بوتاکس نمی توان آن را درمان نمود. تزریق ژل گزینه مناسبی برای درمان این عارضه نیز می باشد.

خط خنده

خط خنده خطوطی هستند که از بینی تا گوشه‌های دهان کشیده می‌شود. عمیق شدن این خطوط منجر به پیر نشان دادن صورت می شود. لذا تزریق ژل در از بین بردن خط خنده بسیار موثر می باشد.

بهبود حالت لب‌ها با تزریق ژل

با افزایش سن لب ها باریک شده و زیبایی خود را از دست می دهد. همچنین برخی افراد به دلایل ژنتیکی فاقد لب های زیبا و گوشتی می باشند. تزریق ژل لب، خطوط عمودی لب را درمان نموده و به آن ظاهری زیبا و تو پر و برجسته می بخشد. بنابراین داشتن لبهای زیبا منجر به زیباتر و جوانتر شدن صورت می گردد.

تزریق ژل مناسب ترین روش زیباسازی

ژل یا فیلر به دلیل اینکه با بدن سازگار می باشد و امکان پس زدن آن توسط بدن تقریبا صفر می باشد. تزریق ژل روشی بی عارضه بوده وبه منظور زیباسازی می تواند بهترین گزینه انتخابی باشد. همچنین در صورت عدم رضایت از نتایج آن می توان به راحتی آنرا تخلیه نموده و به حالت قبل بازگشت.

تزریق فیلر یا ژل برای خط لبخند

 

تزریق ژل توسط چه کسی انجام می شود

تزریق ژل از مواردی است که نیازمند تخصص بالا می باشد. بنابراین این روش درمانی و زیبا سازی الزامی است که تحت نظر پزشک متخصص انجام شود.

آیا تزریق ژل دائمی می باشد؟

تزریق ژل روش درمانی مناسبی برای جوانسازی موقت پوست می باشد. این روش درمانی دارای اثر بخشی بالاتری در مقایسه با جراحی است. ماندگاری ژل به نوع ژل مصرفی، ناحیه درمان و بدن بیمار بستگی دارد. هر چه ژل غلیظ‌تر باشد و عمیق‌ تر تزریق گردد، ماندگاری بیشتری دارد. همچنین تکرار مکرر درمان موجب ماندگاری بیشتر می گردد.

اثر تزریق ژل هایی که بیس هیالورونیک اسید دارند، بین 6 تا 18 ماه از بین می رود و ماندگاری کمتری دارند، شایان ذکر است که این نوع ژل برای همه نواحی کاربرد ندارد. ژل سنتزی به دلیل عدم جذب توسط بدن، تا چندین سال باقی مانده و از ماندگاری بالایی برخوردار می باشد.

 موارد اجتناب از تزریق ژل

تزریق ژل منجر به کاهش سرعت پیری نمی گردد. اگرمایل هستید که روند پیری را طولانی کنید باید از اعمال جراحی مانند لیفت صورت، ابرو و لیفت چشم استفاده نمایید. همچنین تزریق ژل لک ها و سیاهی دور چشم را ترمیم نمی کند. همچنین ژل در افرادی که به آن حساسیت دارند یا دچار عفونت در وضع تزریق می باشند، مناسب نمی باشد.

مزایای استفاده از هیالورونیک اسید در ژل

وجود این ماده بسته به سن پوست، شدت آثار پیری، اندازه‌ی منطقه‌ی مورد درمان و نوع ژل تزریقی منجر به اثر بخشی تزریق ژل به مدت یک سال یا بیشتر می گردد.

هزینه تزریق ژل چقدر است؟

هزینه تزریق ژل بسته به نوع ژل و مقدار مواد مورد استفاده (تعداد سرنگ تزریقی) محاسبه می گردد. هزینه تزریق ژل در چین و چروک عمیقتر بیشتر می باشد. همچنین ژل زاویه سازی صورت گرانترین درمان می باشد.

مراقبت بعد از تزریق ژل

تا 24 ساعت نباید فشاری روی ناحیه تزریق‎شده اعمال گردد، 2 روز بعد از تزریق استفاده از کمپرس سرد منجر به کاهش التهاب و کبودی می گردد. تا 72 ساعت از قرار گرفتن در گرما و نور آفتاب خودداری کنید.
تا یک هفته از خوابیدن روی صورت پرهیز کنید.

عوارض تزریق ژل

ورم ، قرمزی ، کبودی ، درد ، ناقرینگی، حساسیت ، عوارض عروقی و نکروز، گرفتگی رگ، نابینایی دائم یا آمبولی ریه از عوارض تزریق ژل می باشد. همچنین استفاده از ژل فاسد ممکن است عوارض جبران نا پذیری را در پی داشته باشد.

گاهی ژل در موارد نادر برجستگی‌هایی را زیر پوست ایجاد می‌کند یا جابه جا می گردد که باید به منظور درمان، دارو مصرف شود و یا از جراحی کمک گرفته شود. در مواردی ناحیه تزریق، فاقد حس گشته که این عارضه زودگذر می باشد. شایان ذکر است که در صورت انجام تزریق ژل توسط پزشک متخصص احتمال این عوارض صفر می باشد.

کلام آخر

تزریق ژل یکی از روش های زیبا سازی و متناسب سازی صورت می باشد. این روش زیبا سازی به دلیل دارا بودن عوارض جانبی کمتر و اثر بخشی بیشتر در مقایسه با جراحی از محبوبت بالایی برخوردار می باشد. همچنین به دلیل عدم ایجاد زخم و اسکار نسبت به جراحی دوره نقاهت کمتری دارد. لذا اگر به دنبال زیبا شدن هستید و از جراحی ترس دارید، حتما تزریق ژل لب را امتحان کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از هزینه تزریق ژل یا فیلر و دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه با مطب دکتر عاطفه پیشگاهی تماس بگیرید.

آخرین مقالات