هیدرودرم معجزه جوانسازی پوست

Hydroderm
آنچه در این مقاله می خوانید:

در جوامع امروزی به واسطه اهمیت زیبایی، روش های متعددی برای جوانسازی و زیبایی پوست ارائه می شود. هیدرودرم یکی از این تکنولوژی های جدید است که با لایه برداری و آبرسانی به جوانسازی پوست کمک می کند. اگر شما هم قصد جوانسازی پوست خود را دارید شاید با این سوالات مواجه شوید که هیدرودرم چیست و چگونه انجام می شود؟ هیدرودرم برای چه کسانی مناسب است؟ به منظور پاسخ به این سوالات تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

هیدرودرم چیست؟

روش هیدرودرم ابریژن که اغلب آن را با نام هیدرودرم می شناسند، یکی از روش های نوین جهت پاکسازی، لایه برداری و آبرسانی پوست است که باعث کاهش مشکلات پوستی و جوانسازی آن می شود. همان طور که از نام این تکنولوژی مشخص است، هیدرو در لغت به معنای آب و درم ابریژن به معنای لایه برداری فیزیکی است. بنابراین، در این روش با از آب برای از بین بردن سلول های مرده پوست و لایه برداری استفاده می شود. اغلب متخصصان پوست از این روش به عنوان یکی از مراحل اصلی فشیال صورت و پاکسازی پوست یاد می کنند، به همین دلیل به آن هیدروفیشیال نیز گفته می شود.

هیدرودرم چگونه انجام می شود؟

هیدرودرم ابریژن توسط دستگاهی به همین نام برپایه تکنیک پیشرفته همزمان افیوژن پوستی انجام می شود. بدین معنا که همزمان با لایه برداری، موادی جهت جوانسازی و رفع مشکلات پوستی به اعمال می گردد. در مرحله نخست پوست را به کمک تخلیه سیستم لنفاوی پوست سم زدایی کرده تا خونرسانی به پوست افزایش یابد. سپس، به کمک سیستم هوای فشرده مجهز، محلول های حاوی لاکتیک اسید، گلوکوزامین و عصاره‌های گیاهی پاشیده شده و لایه برداری انجام می شود. در نتیجه لایه برداری با این روش، سلول های مرده پوست از بین رفته و پوست کاملا پاکسازی خواهد شد. در مراحل بعدی به کمک بخش مکنده دستگاه هیدرودرم منافذ بسته پوست و همچنین جوش های سرسیاه تخلیه می شود. در مراحل پایانی از سرم های آبرسان حاوی آنتی اکسیدان های مفید برای پوست به کار گرفته می شود.

کاربرد هیدرودرم

مهمترین کاربردهای این روش زیبایی و درمانی به شرح زیر است:

  • پاکسازی پوست
  • از بین بردن سلول های مرده پوست
  • رفع چین و چروک های سطحی
  • درمان جای زخم، جوش و اسکار
  • درمان خشکی و کم آبی پوست
  • درمان سوختگی های ناشی از آفتاب
  • جوانسازی و رفع ناهمواری های پوستی
  • افزایش درخشندگی و شادابی پوست
  • رفع منافذ بسته پوست
  • درمان لکه های پوستی

روش هیدرودرم برای چه کسانی مناسب نیست؟

به طور کلی این روش برای اغلب افرادکه از مشکلات خشکی پوست یا دیگر مشکلات پوستی رنج می برند، مناسب است. با این حال هیدرودرم به همه افراد از جمله زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود. همچنین، اشخاصی که داروهایی همچون رتینول، تتراسایکلین و ایزوتریتونین‌ها (مانند راکوتان) مصرف می کنند باید از انجام این روش اجتناب کرده یا به مدت 6 ماه تا یک سال، مصرف این داروها را قطع کنند. علاوه بر این، افراد مبتلا به هپاتیت، ایدز، بیماری های واگیردار، عفونت های ویروسی و مشکلات انعاد خون باید از انجام این روش درمانی خودداری نمایند.

 

عوارض جانبی هیدرودرم

هیدرودرم ابریژن یکی از ایمن ترین روش های پاکسازی و جوانسازی پوست است که اگر توسط پزشک یا اپراتور های حرفه ای انجام شود، هیچ عارضه جانبی و جدی ایجاد نخواهد کرد. البته تورم و قرمزی در ناحیه تحت درمان اغلب طبیعی بوده و پس از چند ساعت برطرف می شود. توجه داشته باشید برخی از افراد ممکن است نسبت به ژل ها و مواد گیاهی به کار رفته در این روش حساسیت داشته باشند، لذا قبل از درمان هرگونه حساسیت را به پزشک خود اطلاع دهید. لازم به ذکر است که انجام این روش پاکسازی در محیط های غیر بهداشتی و توسط افراد غیر حرفه ای می تواند سبب بروز حساسیت، عفونت و بروز مشکلات پوستی شود، بنابراین از بهداشت محیط و مهارت پزشک خود آگاه شوید.

مراقبت های لازم قبل و بعد از هیدرودرم

اگرچه این روش بسیار ایمن و غیرتهاجمی است، اما توصیه می شود برای اثربخشی بهتر، قبل و بعد از انجام هیدرودرم، نکات زیر را رعایت نمایید.

  • پیش از انجام هیدرودرم تمام سوابق پزشکی خود را در اختیار پزشک قرار دهید.
  • توجه داشته باشید در صورت وجود زخم، آکنه و عفونت های پوستی از انجام این درمان اجتناب کنید.
  • از اصلاح، وکس و شیو کردن صورت خود پیش از انجام هیدرودرم و همچنین یک روز بعد از درمان خودداری کنید.
  • تا یک هفته از لایه بردارهای شیمیایی استفاده نکنید.
  • یک تا سه روز از استعمال لوازم آرایشی و بهداشتی خودداری کنید.
  • تا 12 ساعت بعد از درمان از شستن صورت خود با آب و صابون اجتناب کنید.
  • یک روز پس از درمان تزریق بوتاکس را انجام دهید.
  • تا دو روز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و برنزه کردن اجتناب کرده و برای جلوگیری از آسیب از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • تا یک فته از رفتن به استخر، سونا و جکوزی خودداری کنید.
  • جهت بهبود سریع و اثربخشی این روش تمام داروهای تجویزشده موضعی را به صورت مرتب استعمال کنید.

هزینه هیدرودرم

هزینه این روش باتوجه به اهداف و دلایل انجام آن متفاوت است. برای مثال هزینه افرادی که با هدف رفع مشکلات پوستی مانند لکه های تیره یا از بین بردن جای زخم اقدام به هیدرودرم می کنند با هدف پاکسازی یکسان نخواهد بود. علاوه بر هدف از انجام این روش، عوامل متعدد دیگری نظیر محل درمان و شخصی که آن را انجام می دهد در میزان هزینه درمان موثر است. برای مثال هزینه این روش درمانی توسط پزشکان در کلینک یا مطب بیشتر از انجام آن توسط اپراتورها خواهد بود. با این حال توصیه می شود به منظور کاهش هزینه های خود از انجام این روش پاکسازی و درمانی در مراکز غیر بهداشتی توسط افراد بدون تخصص خودداری کنید.

کلام آخر

هیدرودرم ابریژن یکی از روش های غیرتهاجمی و ایمن است که به منظور پاکسازی، لایه برداری و آبرسانی پوست انجام می شود. بسیاری از متخصصان پوست بر این باورند که این روش جایگزین مناسبی برای میکرودرم (لایه برداری با ابزار ساینده) است که به جوانسازی پوست کمک می کند. همچنین میکرونیدلینگ نیز یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست محسوب می شود که برای اطلاعات بیشتر به صفحه مربوط به آن مراجعه نمایید. اگرچه این روش بدون عارضه جانبی است، اما توصیه می شود آن را در کلینک های معتبر یا مطب پزشکان باتجربه انجام دهید تا نتیجه کار مطلوب و راضی کننده باشد.

آخرین مقالات