زاویه سازی فک با تزریق فیلر

آنچه در این مقاله می خوانید:

زاویه سازی فک با تزریق فیلر یکی از روش های کم تهاجمی برای بهبود شکل کلی صورت و کانتورینگ می باشد. تحلیل استخوان فک ناشی از افزایش سن، شلی و افتادگی پوست و … از جمله مواردی هستند که موجب تغییر فرم صورت می شوند. افراد مسن برای جوانسازی و بهبود شکل فک خود اقدام به تزریق فیلر می کنند. افراد جوان نیز به منظور دستیابی به زیبایی و جذابیت ظاهری بیشتر اقدام به زاویه سازی می کنند. تزریق فیلر یکی از روش های کم خطرتر و کم هزینه تر نسبت به سایر روش های زاویه سازی فک می باشد.

 

خط فک ایده آل چگونه است؟

 هر شخصی دارای یک صورت منحصر به فرد است. حال برای داشتن یک خط فک زیبا تمام اجزای صورت باید با هم هماهنگی داشته باشند. به همین جهت بسیاری از افراد به دنبال زاویه سازی فک با تزریق فیلرهستند. برای شناسایی عیوب صورت و تزریق فیلر معمولا صورت را به سه بخش تقسیم می کنند بخش سوم و انتهایی صورت بانوان در مقایسه با دو بخش میانی و بالایی صورت آن ها باید باریک تر و به شکل یک هرم معکوس باشد. بخش سوم و انتهایی صورت مردان در مقایسه با سایر بخش های صورت باید حالت مربعی و پهن تری داشته باشد. نکته ای که وجود دارد این است که زاویه سازی فک روی زیبایی چانه نیز موثر است. قسمت تو رفتگی چانه باید در راستای یک خط عمودی و متناسب با خط بینی باشد.

زاویه سازی فک با تزریق فیلر چیست؟

 زاویه سازی فک با تزریق فیلر یک روش آسان برای ایجاد تغییرات در صورت است. فیلر نوعی ژل است که سبب حجم دهی به قسمتی از صورت می شود. یکی دیگر از وظایف فیلر تحریک اسید هیالورونیک و کلاژن در پوست می باشد. این مواد موجب جوانسازی و لیفت پوست می شوند و حالت افتادگی پوست را به میزان زیادی کاهش می دهند. موارد کاربرد فیلر عبارتند از:

  • آثار و نشانه های پیری در قسمت تحتانی صورت به میزان زیادی کاهش پیدا می کند.
  • زاویه سازی فک با تزریق فیلربه نحوی انجام می شود که صورت حالت بیضی پیدا کند.
  •   تزریق فیلر موجب کانتورینگ خط فک می شود.
  • تزریق فیلر باعث ایجاد تقارن در فک می شود.
  • موجب تقویت فک و چانه تحلیل رفته بیمار شده و یک چارچوب مناسب برای پوست فراهم می کند.

 

زاویه سازی فک با تزریق فیلر توسط چه کسی باید انجام شود؟

تزریق فیلر به منظور زاویه سازی فک فقط باید به یک متخصص با تجربه که مجوزهای لازم را دارد مراجعه کنید به عنوان مثال می توانید به یک جراح پلاستیک، متخصص پوست، پزشک پرستار و دستیار پزشک مراجعه کنید. معمولا فیلر را در انتهای فک پایین تزریق می کنند بدین ترتیب فک و گردن به طور واضحی از هم جدا می شوند. تزریق فیلر سبب می شود که فک زاویه ی تندتری پیدا کند و صورت فرد لاغرتر به نظر برسد البته گاهی اوقات از فیلر برای پهن کردن صورت نیز استفاده می شود. رایج ترین موادی که به عنوان فیلر توسط پزشکان انتخاب می شوند عبارتند از: اسید هیالورونیک و هیدروکسی لاپاتیت کلسیم.

میزان ماندگاری زاویه سازی فک با تزریق فیلر چقدر است؟

زمانی که بیمار اقدام به زاویه سازی فک با تزریق فیلر می کند تغییرات ایجاد شده بلافاصله در چهره ی فرد نمایان می شود. میزان ماندگاری تزریق فیلر به عوامل مختلفی بستگی دارد اما به طور کلی تزریق اسید هیالورونیک به مدت 2 سال و تزریق هیدروکسی لاپاتیت کلسیم به مدت 15 ماه دوام دارد. اما بعد از 9 ماه تا یک سال نتایج بدست آمده کاهش پیدا می کند به ویژه زمانی که تزریقات ترمیمی را فراموش کنید این روند با سرعت بالاتری خود را نشان خواهد داد. برای افزایش ماندگار تزریق فیلر باید چندین نکته را رعایت کنید که عبارتند از:

  • برای حفظ زاویه سازی فک با تزریق فیلر سعی کنید از نور خورشید دوری کنید و به طور مداوم از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.
  • پوست شما نباید هرگز خشک شود به طور مداوم از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.
  • آب زیاد بنوشید تا پوست شما هیدراته شود.
  •  پیروی از یک رژیم غذایی سالم و دوری از استرس

 

آیا تزریق فیلر فک درد دارد؟

زاویه سازی فک با تزریق فیلردرد زیادی نخواهد داشت البته آستانه ی تحمل درد در افراد متفاوت است. اگر از درد تزریق استرس دارید حتما این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. برای تزریق فیلر پزشک ابتدا یک کرم بی حس کنند را به صورت شما می زند. سپس چند دقیقه صبر می کند تا صورت بی حس شود آن گاه تزریق را آغاز می کند. معمولا درد زیادی را احساس نخواهید کرد ممکن است یک فشار کوتاهی را متوجه می شوید. پس از تمام شدن اثرات کرم بی حس کننده درد شما کمی بیشتر می شود اما این درد فقط یک روز طول می کشد. چنان چه درد و ناراحتی فک بیشتر از یک روز طول کشید و شدت پیدا کرد سریعا به پزشک مراجعه کنید.

چه اقداماتی قبل از تزریق فیلر باید انجام دهید

  •   قبل از زاویه سازی فک با تزریق فیلر باید داروها و مکمل هایی که مصرف می کنید را به طور کامل به پزشک خود اطلاع دهید.
  • خوردن داروهایی از قبیل رقیق کننده ی خون، ویتامین E، جنسینگ، روغن پامچال و … را متوقف کنید.
  •   به مدت دو روز قبل از تزریق فیلر از خوردن نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید.
  • چنان چه برای درمان مشکلات پوستی خود از اسید گلیکولیک، رتینول ها استفاده میکنید 7 روز قبل از تزریق فیلر مصرف آن ها را متوقف کنید.
  •   هیچ اقدامی برای رفع موهای زائد خود انجام ندهید حتی از موچین هم استفاده نکنید.
  •   برای خوردن و نوشیدن معمول روزانه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

اقدامات که در زمان تزریق فیلر باید انجام دهید

به هنگام مراجعه به پزشک به منظور زاویه سازی فک با تزریق فیلر باید لباس راحت بپوشید و بدون آرایش باشید. پزشک ابتدا محل تزریق را بی حس می کند. سپس به منظور راحتی و هدایت آسان تر فیلر از یک کانول استفاده می کند و ژل فیلر را در چندین نقطه ی فک تزریق می کند. پزشک پس از هر تزریق وضعیت را بررسی می کند و سپس تزریق ژل بعدی را انجام می دهد زمان تزریق حدودا نیم ساعت طول می کشد. پس از تزریق فیلر ممکن است کمی کبودی و تورم مشاهده کنید به همین جهت بلافاصله بعد از پایان تزریق از یخ استفاده کنید.

کلام آخر

زاویه سازی فک با تزریق فیلر یکی از روش های کم تهاجمی به منظور فرم دهی صورت است که موجب زیباتر شدن ظاهر فرد می شود. اگرچه این روش خطرات جانبی و عارضه جدی ایجاد نمی کند، اما به منظور دریافت نتیجه مطلوب و همچنین ماندگاری تزریق بهتر است این روش توسط پزشک باتجربه انجام شود. متاسفانه امروزه شاهد انجام روش های زیبایی توسط افراد غیرحرفه ای در مکان های غیر بهداشتی با مواد بی کیفیت هستیم. انجام خدمات زیبایی در این مکان ها ممکن است سبب بروز عفونت، حساسیت و همچنین عدم تقارن در چهره شود. لذا توصیه می شود به هنگام تزریق فیلر یا هر خدمات زیبایی به پزشک مراجعه نمایید.

آخرین مقالات