تزریق فیلر خط خنده چیست و چگونه انجام می شود؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

زندگی پر از دلایل برای لبخند زدن است، اما با افزایش سن عمل خندیدن می تواند سبب ایجاد خطوط عمیق در اطراف دهان شود. خطوط لبخند که به عنوان خطوط خنده نیز شناخته می شوند، خطوط عمیقی هستند که در دو طرف نیمه پایینی صورت قرار دارند. این خطوط اغلب در افراد مسن و لاغر بر اثر گذر زمان عمیق تر شده و چهره ها پیرتر از آنچه هستند، به نظر می رسند. تزریق فیلر خط خنده یکی از روش های موثر و بدون عوارض است که می تواند به از بین رفتن خطوط عمیق خط لبخند و جوانسازی صورت کمک کند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه تزریق، عوارض، مدت ماندگاری و هزینه تزریق فیلر خط خنده آشنا کنیم، بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تزریق فیلر خط خنده

علت ایجاد خط خنده چیست؟

اگرچه وجود این خطوط در صورت می تواند نشان از یک زندگی پر از شادی و خنده باشد، اما با افزایش سن، این خطوط عمیق تر و چهره پیرتر بنظر می رسد. اصلی ترین علت ایجا خط خنده در افراد، تحریک مکرر ماهیچه ای است که هنگام لبخند زدن ایجاد می شود. علاوه بر این، با افزایش سن لایه های چربی صورت به عنوان بخشی از روند پیری کاهش می یابند، در نتیجه این خطوط عمق بیشتری پیدا می کنند. اگرچه خطوط خنده بخش طبیعی از روند پیری هستند، اما آسیب های ناشی از نور خورشید و داشتن یک سبک زندگی ناسالم نیز می تواند باعث تشدید آن ها شود.

فیلر خط خنده چیست؟

اگرچه روش های مختلفی برای از بین بردن خطوط عمیق صورت از جمله پیشانی، خط خنده، خطوط دور چشم و سایر چین چروک های پوست وجود دارد، اما تزریق فیلر یکی از روش های توصیه شده از سوی پزشکان پوست است. به طور کلی انواع فیلرها و ژل ها نوعی پرکننده و حجم دهنده محسوب می شوند که برای درمان علائم پیری پوست مانند رفع انواع چین و چروک و خطوط عمیق صورت به کار گرفته می شود. هنگامی که فیلر از طریق تزریق زیر پوست قرار می گیرد، پوست را از داخل حجیم کرده و باعث صاف شدن خطوط لبخند می شود.

متداول ترین فیلرها برای خط های خنده از ماده ای به نام هیالورونیک اسید تشکیل شده اند که به صورت طبیعی در پوست تولید می شوند. اسید هیالورونیک به نوبه خود باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین توسط بدن می شود. در نتیجه خاصیت ارتجاعی پوست بهبود یافته و پوست جوانتر دیده می شود. در حال حاضر انواع مختلفی از فیلر با نام های تجاری متعدد استفاده می شود، اما یکی از بهترین انواع ژل های هیالورونیک اسید، ژل پروفایلو است که برای رفع خط خنده استفاده می شود.

درمان خط خنده با تزریق فیلر

تزریق فیلر خط خنده معمولا در کلینیک، مراکز بهداشتی و مطب پزشک انجام می شود که معمولا 30 دقیقه طول می کشد. در ابتدا پزشک از یک کرم بی حس کننده موضعی استفاده کرده و سپس با کمک سرنگ فیلر پوستی را در امتداد خطوط خنده در دو طرف صورت تزریق می کند. این نوع از تزریقات یک روش سرپایی محسوب می شوند به طوری که پس از پایان تزریق فرد می تواند بلافاصله به فعالیت های روزمره خود بازگردد.

تزریق فیلر خط خنده برای چه کسانی مناسب است؟

اگرچه تزریق انواع فیلرها به عنوان خدمات زیبایی انجام می شوند، اما در برخی از افراد می تواند با هدف درمان صورت گیرد. برای مثال افراد لاغر یا کسانی که کاهش وزن زیادی داشته اند می توانند برای درمان خطوط عمیق و کاهش چربی از دست رفته پوست خود از این روش استفاده کنند. به طور کلی کاندیدهای درمان خط خنده افرادی هستند که خطوط اطراف دهان آنها به شدت عمیق شده و چهره آن ها را پیرتر از آنچه که هستند، نشان می دهد. به طور کلی افراد بالغی که از سلامت کلی خوبی برخوردارند، می توانند تحت تزریق انواع فیلرهای پوستی از جمله فیلر خط خنده قرار گیرند.

ماندگاری فیلر خط خنده

یکی از سوالات متداول در خصوص تزریق فیلر خط خنده مدت ماندگاری آن است. به طورکلی ماندگاری انواع فیلرها می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. به طور کلی مدت ماندگاری فیلر خط خنده بین 6 تا 12 ماه است که پس از ان نیاز به تزریق مجدد دارد. اگرچه در حال حاضر نام فیلرهای دائمی متداول شده، اما بهتر است بدانید که فیلرهای پوستی دائمی نیستند و بدن انسان به طور طبیعی و به مرور زمان آن ها جذب می کنند.

فیلر خط خنده

عوارض فیلر خط خنده

تزریق فیلر خط خنده یکی از موثرترین و کم خطرترین روش های زیبایی به شمار می رود که هیچ عارضه یا اثرات خطرناکی در افراد ایجاد نمی کند. همچنین این روش دردناک نیست و تنها ممکن است کمی احساس سوزش یا فشار ناشی از تزریق در افراد ایجاد شود. با این حال برخی از افراد که آستانه درد پایینی دارند می توانند قبل از تزریق از بی حسی موضعی استفاده کنند.

وجود قرمزی و تورم نیز پس از انجام تزریق کاملا طبیعی است که در مدت یک تا دور روز از بین می روند. از عوارض جانبی نادر که ممکن است ایجاد شود می توان به واکنش های آلرژیک و تجمع فیلر در زیر پوست اشاره کرد.

توجه داشته باشید که تزریق توسط افراد غیر حرفه ای، استفاده از فیلرهای نامرغوب و تزریق در محیط های غیر بهداشتی می تواند مشکلاتی مانند عفونت، ایجاد زخم، خارش، تورم و حساسیت ایجاد کند. بنابراین انتخاب دکتر خوب برای تزریق ژل خط خنده می تواند احتمال بروز این عوارض جدی را کاهش دهد.

هزینه فیلر خط خنده

به طور کلی هزینه انواع تزریقات زیبایی از جمله تزریق انواع فیلر و ژل ها در افراد مختلف، متفاوت است. شدت و عمق خطوط خنده، میزان تزریق فیلر (تعداد سرنگ تزریقی)، نوع فیلر و دستمزد پزشک از مهمترین فاکتورهای تعیین کننده در هزینه نهایی تزریق محسوب می شوند. هرچه میزان عمق و خطوط بیشتر باشد، مقدار تزریق فیلر (تعداد سرنگ تزریقی) نیز بیشتر خواهد شد. توجه داشته باشید که

کلام آخر

لبخند زدن مکرر باعث ایجاد خطوطی اطراف دهان می شوند که به مروز زمان باقی می مانند. همچنین، با افزایش سن پوست انسان خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و چربی پوست تحلیل می رود. در نتیجه چهره جوانی خود را از دست داده و پیرتر به نظر می رسد. اگرچه مهار روند پیری غیر ممکن است، اما می توان با روش های مختلف زیبایی مانند تزریق فیلر خط خنده این مشکل را برطرف کرد. تزریق فیلر با هدف از بین بردن خط خنده و جوانسازی صورت انجام می شود. اگرچه این روش بدون عارضه جدی است، اما تزریق توسط افراد غیرحرفه ای می توانند مشکلات جدی برای فرد ایجاد کند. بنابراین توصیه می شود برای انجام کلیه خدمات زیبایی ازجمله تزریق فیلر خند خنده به پزشک باتجربه مراجعه نمایید.

آخرین مقالات