تزریق ژل لب و انواع مدل های آن

آنچه در این مقاله می خوانید:

تزریق ژل لب یا فیلر لب یکی از متداول ترین روش های زیبایی برای افزایش حجم لب ها و همچنین متناسب کردن لب بالا و پایین با یکدیگر به کار گرفته می شود. به طور کلی فیلر یا انواع ژل ها کاربرد پرکننده و حجم دهنده بخش های مختلف بدن، رفع چین و چروک و جوانسازی پوست را دارد. در حال حاضر انواع مختلفی از انواع ژل ها و مدل های متنوعی از تزریق فیلر لب وجود دارد که هریک به لحاظ ظاهری و مدت ماندگاری متفاوت هستند. حال در ادامه این مقاله به بررسی انواع مدل های ژل لب خواهیم پرداخت، لذا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تزریق-ژل-لب-گیف

تزریق ژل لب چیست؟

تزریق ژل به لب یکی از روش های زیبایی و درمانی برای افرادی است که بر اثر افزایش سن، برجستگی لب های خود را از دست داده اند و یا به شکل مادرزادی دارای لب های باریک هستند. این افراد می توانند با تزریق فیلر یا ژل لب های خود را حجیم و برجسته کرده و ظاهری زیبا به آن ببخشند.

به طور کلی تزریق ژل لب یکی از شایع ترین و محبوب ترین روش های حجیم و برجسته کردن لب ها است که بر اساس ویژگی های لب کاربرد متنوعی دارد. اما سوال اینجاست که ژل یا فیلر لب که برای زیبایی استفاده می شوند چیست؟ به طور کلی مواد تشکیل دهنده انواع ژل ها شامل کلاژن، اسید هیالورونیک، هیدروکسی آپاتیت کلسیم می شود که هر یک ویژگی های مختلفی دارند. تا قبل از سال 2000 میلادی، از کلاژن که منشا انسانی یا گاوی داشت، به طور گسترده ای استفاده می شد. اگرچه کلاژن ها جذب بالای آب را داشتند، اما به صورت جذب بدن می شدند. در نهایت ماده ای به نام هیالورونیک اسید جایگزین کلاژن ها شدند.

اسید هیالورونیک (Hyaluronic Acid) چیست؟

در حال حاضر متداول ترین ژل لب ها از یک ماده طبیعی به نام اسید هیالورونیک ساخته شده اند که در بدن نیز یافت می شود. اسید هیالورونیک طبیعی یک کربوهیدرات است که به واسطه توانایی جذب آب علاوه بر شادابی و جوانی پوست برای مو سایر اندام های بدن مانند مفاصل اهمیت بسیاری دارد.

این ماده در بدن با افزایش سن به تدریج کاهش می یابد، اما خوشبختانه امروزه روش های مختلفی مانند درمان دارویی، تزریق موضعی و مصرف خوراکی های حاوی اسید هیالورونیک وجود دارد. تزریق ژل اسید هیالورونیک در گذشته برای برطرف کردن مشکلات پوستی افراد سالخورده به کار گرفته می شد، اما در حال حاضر اغلب جوانان برای برطرف کردن مشکلات پوستی، زاویه سازی صورت، حجیم کردن لب یا گونه از انواع فیلرها استفاده می کنند. جالب است بدانید که در گذشته کلاژن به عنوان رایج ترین حجم دهنده کاربرد داشت، اما امروزه این روش کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. فیلرهای امروزی در مقایسه با کلاژن ها ایمن تر، بدون اثرات جانبی و ماندگاری طولانی تری دارند.

اسید-هیالورونیک-

تزریق  ژل به لب و نحوه انجام آن

تزریق ژل لب یکی از روش های زیبایی و درمانی محسوب می شود که بدون نیاز به جراحی به روش کاملا غیر تهاجمی انجام می شود. اگرچه امروزه این نوع از خدمات با هدف زیبایی انجام می شود، اما در حقیقت تزریق ژل با هدف درمان و جایگزین کردن چربی و حجم از دست رفته لب ها به کار می رود.

از آنجایی که این روش بدون درد و خونریزی است، به عنوان یک روش سرپایی شناخته می شود. مدت زمان تزریق ژل کوتاه بوده و دوره نقاهت طولانی نیز ندارد. جهت تزریق انواع فیلرهای لب، پزشک از بی حسی موضعی برای کاهش درد هنگام تزریق استفاده می کند. سپس، باتوجه به نیاز و مدل درخواستی بیمار مقدار معینی از ژل به نواحی مشخص شده تزریق می شود.

چند سی سی ژل لب نیاز است؟

یکی از سوالات متدال در خصوص تزریق ژل لب این است که چه میزان ژل لب برای تزریق مورد نیاز است؟ پاسخ دقیقی برای این پرسش وجود ندارد، زیرا فرم و شکل ظاهری لب ها متفاوت است. از طرفی مدل ها و تکنیک های انتخابی یا توصیه شده از سوی پزشک می تواند بر میزان آن موثر باشد. برخی از افراد لب های باریک و کوچکی دارند، بنابراین به سایر افراد که لب های طبیعی دارند، ژل بیشتری نیاز دارند. همچنین، برخی از مدل ها به واسطه حجم زیاد، به مقدار بیشتری ژل برای تزریق نیاز خواهند داشت.

نمونه-تزریق-فیلر-لب

اگر به پزشک خو.ب برای تزریق ژل و فیلر مراجعه کنید، پیش از تزریق، جلسه مشاوره ای جهت ارزیابی و ساختار لب انجام می شود. سپس، پزشک مدل و هدفی که مراجعه کننده از تزریق ژل لب را دارد، بررسی کرده و باتوجه به فرم و نیاز شخص، میزان ژل و نواحی تزریق مشخص می شود.

انواع مدل های تزریق ژل لب

تزریق ژل به لب ها با هدف زیبایی و برجسته کردن لب ها انجام می شود و اغلب پزشکان باتوجه به شکل، نسبت، اندازه لب ها و سلیقه بیمار اقدام به تزریق ژل لب می کنند. در چند سال گذشته مدل ها و تکنیک های مختلفی رایج شده است که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت

تزریق ژل لب مدل عروسکی

تزریق ژل لب مدل عروسکی

مدل عروسکی ژل لب که با ژل لب مدل باربی نیز شناخته می شود، یکی از مدل های پرطرفدار در بین دختران به شمار می رود. اما بهتر است بدانید که تزریق ژل لب عروسکی برای همه صورت ها مناسب نیست و ممکن است در برخی افراد ظاهر زیبایی نداشته باشد. به علت توصیه می شود قبل از ترزیق فیلر و انواع ژل به سبک عروسکی با پزشک خود مشورت نمایید.

همان طور که از نام این مدل مشخص است، حالت لب ها به شکل لب یک عروسک باربی باید جذاب باشد. مهم ترین تفاوت این مدل با مدل های دیگر در برجسته کردن و بزرگ کردن لب پایین و تزریق بیشتر ژل به این ناحیه است. در مدل لب باربی یا همان عروسکی قسمت V شکل لب بالا تقویت شده و حجم لب پایین برجسته تر و بزرگ تر می شود تا لب حالت جذاب و عروسکی پیدا کند.

مدل لب باربی یا عروسکی علاوه بر فرم دهی جذاب برای لب های باریک مناسب است و علاوه بر جنبه زیبایی می تواند با اهداف درمانی انجام شود. با این حال بهتر است قبل از اقدام برای تزریق با پزشک مشورت کرده و باتوجه به اجزای صورت خود اقدام به تزریق این نوع از ژل لب نمایید.

تزریق ژل لب-قبل و بعد از تزریق
تزریق فیلر لب- قبل و بعد از تزریق

ژل لب مدل روسی

در مدل لب روسی همانند روش قلبی تزریق ژل در ناحیه V شکل لب است و بیشتر بر روی تیزی، کشیدگی و حجم لب ها تمرکز می شود. همچنین، حجم تزریق فیلر در امتداد خط لب کمتر است و تنها برای هماهنگ کردن با سایر نواحی لب انجام می شود. لازم به ذکر است در مدل لب روسی تناسب و تقارن لب ها بسیار ضروری است و به اندازه لب پایین نیز همانند لب بالا باید توجه شود.

ژل لب مدل روسی

تزریق ژل لب روسی اغلب برای افرادی که کمان cupid کمی داشته یا به دلیل افزایش سن، لب بالای آنها شکل خود را از دست داده و چروک شده اند، مناسب است. همچنین، این روش تزریق برای افرادی کهCupid Bow طبیعی نداشته اند نیز توصیه می شود. البته افرادی که به دنبال شکل کمان تیزتر و بارزتری را در بالای لب می خواهند، ممکن است برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه، به چندین جلسه تزریق فیلر، نیاز داشته باشند.

تزریق ژل لب قلبی

ژل لب مدل قلبی

تزریق ژل لب مدل قلبی یکی از مدل های پرطرفدار در بین دختران جوان است که با تزریق ژل به نواحی خاص لب شکلی قلبی و زنانه به خود می گیرد. در تکنیک و مدل ژل لب قلبی تمرکز پزشک به تزریق ناحیه V شکل لب و برجسته کردن این ناحیه است. مدل قلبی لب روش جدیدی نیست، اما به دلیل گستردگی مدل های مختلف و تمرکز بر روی نواحی خاص لب به این نام شهرت یافته است. اغلب پزشکان حرفه ای در این تکنیک از فیلرهای دارای اسید هیالورنیک استفاده می کنند تا ماندگاری آن طولانی تر و بی خطر باشد.

تزریق ژل لب مدل نچرال (طبیعی)

تزریق فیلر مدل طبیعی یا نچرال که به آن مدل کلاسیک نیز گفته می شود، یکی از مدل های پرطرفدار است که مورد استقبال بسیاری از زنان در گروه سنی های مختلف قرار گرفته است. در این مدل تزریق ژل لب، بیشتر بر روی تناسب، تقارن و برجسته نمایی به صورت طبیعی لب تمرکز می شود. بنابراین، حجم دهی در این روش تزریق ژل باتوجه به فرم لب اشخاص متفاوت است و هدف تنها حجیم و برجسته کردن نقاط طبیعی لب خواهد بود.

ژل لب نچرال (طبیعی)

برای مدل لب طبیعی یا نچرال، پزشک با در نظر گرفتن خط تقارن لب ها و باتوجه به حجم و فرم لب ها، مقدار ژل مورد نیاز را داخل لب و لایه های زیر پوست اطراف لب تزریق می کند. این مدل از ژل لب برای افرادی که به طور طبیعی لب های باریک دارند و یا در اثر افزایش سن، فرم طبیعی لب خود را از دست داده اند مناسب است. ژل لب مدل نچرال معمولا به افرادی توصیه می شوند که قصد جحم دهی و بزرگ شدن لب خود را به صورت طبیعی دارند.

ژل لب مدل گرد

ژل لب مدل گرد

مدل گرد یکی دیگر از مدل های تزریق ژل یا فیلر لب است که طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در مدل لب گرد، همانند ژل لب روسی تمرکز پزشک بر روی لب بالا بوده و میزات تزریق بیشتری در ناحیه لب انجام می شود، با این تفاوت که در مدل گرد لب بالا جحم بیشتری پیدا کرده و شکل V نسبت به لب روسی از قوس ملایم تری برخوردار است. علاوه بر این، در این تکنیک تزریق چین و چروک های اطراف لب از بین رفته و اطراف لب ها نرم و صاف به نظر می رسند.

تزریق ژل لب مدل قلوه ای

همانطور که از نام این مدل از لب مشخص است، فرم این لب در تمام نقاط برجسته و حجیم می شود. در واقع یکی از تفاوت های عمده تزریق ژل لب قلوه ای با سایر مدل ها این است که تمام نواحی لب به نسبت مناسب افزایش حجم پیدا می کنند. شایان ذکر است که تبحر و مهارت کافی دکتر برای تزریق این مدل بسیار ضرورت دارد، زیرا برجستگی بیش از حد در این تکنیک می تواند سبب عدم تقارن لب با سایر اجزای صورت شود.

ژل لب مدل قلوه ای

ژل لب مدل سه دکمه ای

ژل لب مدل سه دکمه ای

ژل لب مدل سه دکمه ای یکی از تکنیک های تزریق انواع فیلر و ژل لب است که در حال حاضر محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. در این روش از تزریق، تمرکز پزشک بر روی سه ناحیه شامل برجستگی لب بالا (برجستگی مرکزی) و دو برجستگی طرفی در لب پایین است. البته در برخی موارد ممکن است پزشک علاوه بر افزایش حجم در این سه نقطه، مناطقی که حجم طبیعی خود را از دست داده اند نیز تقویت کنند.

ژل لب مدل چاک دار

تزریق ژل لب مدل چاک دار یکی دیگر از انواع لب هایی است که طرفداران خاصی پیدا کرده است. در حالت طبیعی، لب پایین دارای فرورفتگی مرکزی و دو طرف آن برجستگی طرفی وجود دارد. در تکنیک ژل لب چاک دار، پزشک اطراف فرورفتگی مرکزی (برجستگی طرفی) را تقویت کرده و بیشترین تزریق را در این ناحیه انجام می دهد. افزایش حجم در دو نقطه برجستگی طرفی سبب می شود که فرورفتگی مرکزی بیشتر نمایان شده و حالت زیبایی ایجاد کند.

ژل لب مدل چاک دار

ژل لب مدل هالیوودی

ژل لب مدل هالیوودی

تزریق ژل لب هالیوودی یکی از مدل های محبوب در بین دختران جوان بهش شمار می رود که معمولا از ستاره های سینما و هالیوود الهام گرفته شده است. این روش شباهت بسیاری به تکنیک لب قلوه ای دارد و معمولا هر دو لب بالا و پایین به یک اندازه جحیم می شوند.

 

ژل لب مدل صدفی

همان طور که از نام این مدل لب مشخص است، تمرکز بیشتر بر روی لب پایین و دو برجستگی طرفی است. در این تکنیک افزایش حجم در این دو ناحیه سسب می شود که لب پایین حالت صدفی پیدا کند. البته در اغلب اوقات این تکنیک با روش ها و مدل های دیگر لب ترکیب شده و فرم جدیدی پیدا می کنند.

ژل لب مدل صدفی

تزریق ژل لب مدل فانتزی

ژل لب مدل فانتزی

در مدل لب فانتزی برخلاف تکنیک تزریق ژل لب نچرال، تمام لب بیشتر از حد طبیعی و کاملا فانتزی افزایش حجم پیدا می کند. توجه داشته باشید که تزریق بیش از حد ژل می تواند چهره را از حالت نچرال خود خارج کرده و سبب عدم تقارن در سایر اجزای صورت شود. با این حال مدل لب فانتزی معمولا به افرادی توصیه می شود که دارای بینی و گونه فانتزی هستند، توصیه می شود.

توجه داشته باشید که اکثر مدل های تزریق ژل لب برای همه افراد مناسب نیست و ممکن است چهره فرد حالت طبیعی و زیبایی واقعی خود را از دست دهد. بنابراین به هنگام تزریق فیلر حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید. همچنین، تزریق بیش از اندازه ژل نیز می تواند حالت مصنوعی به لب ها داده و زیبا به نظر نرسد. در نتیجه توصیه می شود که به هنگام تزریق به مدل، حجم ژل و نوع برند ژل توجه کرده و از همه مهمتر تزریق را زیر نظر یک پزشک متخصص انجام دهید.

آیا شما به تزریق ژل لب نیاز دارید؟

کاندید تزریق ژل لب

با انجام این آزمون متوجه خواهید شد که آیا کاندید مناسبی برای تزریق ژل لب هستید یا خیر.

بهترین برند های ژل لب

بدون شک یکی از فاکتورهای مهم در ماندگاری و نتیجه مطلوب در تزریق انواع فیلرها، برند یا همان نشان تجاری آن است. در حال حاضر مارک های مختلفی به عنوان فیلر لب ساخته می شود، اما بهترین برندهای ژل لب شامل فیلرهایی می شوند که بر پایه هیالورونیک اسید هستند. همان طور که بالا اشاره شد، هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که به دلیل خاصیت بالای جذب آب می تواند به افزایش حجم و فرم دهی لب ها کمک کند.

علاوه بر مدت ماندگاری و دوام فیلرها، یکی از مهمترین دلایل انتخاب شناخت برندهای ژل لب، کاهش عوارض جانبی است. اگرچه ایمن و کم خطر بودن انواع فیلرهای پوستی ساخته شده از اسید هیالورونیک اثبات شده است، اما استفاده از فیلرهای نامرغوب و بی کیفیت می تواند عوارض جانبی برای فرد ایجاد کند. بنابراین، شناخت برندهای مختلف فیلر و انجام تزریقات زیبایی توسط پزشک باتجربه می تواند احتمال عوارض تزریق ژل لب را کاهش دهد.

ژل پرفکتا (Perfectha)

ژل پرفکتا (Perfectha)

ژل پرفکتا یکی از پرطرفدارترین برندهای فیلر پوستی است که در کشور فرانسه ساخته می شود. این فیلر حاوی اسید هیالورونیک بوده و به از بین بردن چین و چروک های صورت، ترمیم حجم از دست رفته و کانتورینگ صورت کمک می کند. ژل پرفکتا یکی از محبوب ترین فیلرها برای برجسته کردن و افزایش حجم لب ها به شمار می رود که هیج عوارضی را به همراه ندارد. شایان ذکر است، اگرچه این ژل ماندگاری بالایی دارد، اما تکنیک و نحوه تزریق اصولی در دوام آن نقش بسزایی دارد.


ژل لب ژوویدرم

ژل لب ژوویدرم

ژوویدرم یکی از شناخته شده ترین برندهای فیلر پوستی است که های بر پایه هیالورونیک اسید ساخته شده است. یکی از فیلرهای معروف که زیرمجموعه ژوویدرم به شمار می رود، فیلر ولبلا است. این فیلر از طریق تزریق برای از بین بردن چین و چروک های ریز پوستی، افزایش حجم لب ها و همچنین گونه ها استفاده می شود. اثرات ژل لب ژوویدرم تا یک سال قابل مشاهده است و پس از آن نیاز به تزریق مجدد وجود دارد.


فیلر لب رستیلن

فیلر لب رستیلن

این ژل لب از جمله فیلر های تزریقی زیبایی محسوب می شود که مواد تشکیل دهنده آن از اسید هیالورونیک ساخته شده است. از این ژل رستیلن برای شکل دهی به لب ها و درمان چین و چروک استفاده می کنند. دوام و ماندگاری این فیلر بین 6 تا 12 ماه تخمین زده می شود. جالب است بدانید که فیلر لب رستیلن یکی از پرطرفدارترین برندها در بین افراد برجسته و سلبریتی ها است، به طوری که اشخاصی مانند کلوئی کارداشین، مایلی سایروس و سوفی مانک از این فیلر استفاده کرده اند.


ژل لب کره ای رووفیل

ژل لب کره ای رووفیل

یکی از شناخته شده ترین فیلرهای پوستی، رووفیل اولترا است که به دلیل داشتن ولیگوپپتید ۷۲ روند جذب اسید هیالورونیک در پوست را اکاهش می دهد. در نتیجه دوام و ماندگاری این فیلر لب افزایش پیدا می کند، به طوری که اثرات آن تا 12 ماه قابل مشاهده است. علاوه بر ماندگاری طولانی، این برند خاصیت ضد التهابی ویژه ای دارد و به افزایش کلاژن سازی نیز کمک می کند. به همین علت توانایی از بین بردن چین و چروک های متوسط تا عمیق در اطراف پوست لب را نیز دارد.

توجه داشته باشید که استفاده از ژل لب با کیفیت و برند شناخته شده برای دریافت نتیجه مطلوب کافی نیست. چرا که علاوه بر نوع و برند ژل لب، تبحر و تجربه پزشک در زمینه تزریق آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیا تزریق ژل لب عوارض دارد؟

همان طور که اشاره شد، اغلب فیلرها از یک ماده طبیعی به نام اسید هیالورونیک که عارضه خاصی را برای لب ایجاد نمی کند. تزریق ژل به لب اغلب عوارض جانبی زیادی نداشته و تنها پس از تزریق ممکن است اثرات جانبی کوتاه مدتی از جمله تورم، قرمزی و کبودی در محل تزریق ایجاد کند. البته توجه داشته باشید که اگر تزریق توسط افراد غیر حرفه ای و با فیلرهای بی کیفیت انجام شود، ممکن است عوارض جانبی مانند آسیب به باغت لب، عفونت، آلرژی و التهاب های شدید در افراد به وجود آورد.

توصیه های قبل از تزریق ژل به لب

  • در قدم اول توصیه می شود یک پزشک متبحر و با تجربه جهت تزریق انتخاب کنید.
  • به منظور کاهش عوارض ناشی از تزریق ژل بیش از حد، جلسه مشاوره پیش از تزریق داشته باشید.
  • خواسته و هدف خود از تزریق ژل را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • باتوجه به توصیه های پزشک و سایر اجزای صورت، مدل مناسبی از ژل لب را انتخاب کنید.
  • بهترین برندهای ژل لب را بررسی کرده و با مشورت پزشک خود مناسب ترین را انتخاب کنید. توجه داشته باشید به منظور کاهش هزینه ها از ژل های نامرغوب و بی کیفیت استفاده نکنید.

مراقبت بعد از تزریق ژل لب

  • به منظور کاهش تورم و جلوگیری از خون مردگی در محل تزریق، استفاده از یخ توصیه می شود.
  • تا برطرف شدن کامل قرمزی و تورم لب ها، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و محیط های گرم مانند سونای خشک و بخار و جکوزی، خودداری کنید.
  • به منظور کاهش کبودی یا خونریزی در محل تزریق، به مدت یک هفته از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و دوزهای زیاد مکمل های ویتامین E خودداری کنید.
  • در صورت داشتن کبودی و تورم در ناحیه تزریق، بهتر است از مصرف الكل، سیگار و قلیان اجتناب کنید.
  • پس از تزریق از دست زدن، فشار دادن و ضربه خوردن به لب ها خودداری کنید، در غیر این صورت ممکن است ژل ها جابه جا شده و توازن و هماهنگی لب ها از بین برود.
  • به مدت یک هفته از انجام هر گونه فعالیت جسمی شدید مانند تمرینات ورزشی و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • پس از 6 تا 8 ساعت از تماس با ناحیه تزریق خودداری کرده و پس آن، لب ها را بدون فشار به آرامی با آب بشویید.
  • به منظور ترمیم و بازسازی بافت های تزریق شده، از یک رژیم غذایی سالم حاوی ویتامین و پروتئین ها پیروی کنید.
  • اگر سابقه تبخال داشته اید و یا پس از تزریق به آن دچار شدید، به پزشک خود اطلاع دهید.
  • توجه داشته باشید که اغلب پرکننده های اسید هیالورونیک، به طور طبیعی بعد از 6 ماه در بدن تجزیه می شوند. به همین منظور برای حفظ حالت لب ها تزریق مجدد را به تعویق نیاندازید.
  • تورم، قرمزی و کبودی در نواحی تزریق به مدت 2 تا سه روز طبیعی است. در صورت تشدید یا طولانی شدن این عوارض هرچه سریع تر به پزشک مراجعه نمایید.

میزان ماندگاری ژل لب

میزان ماندگاری ژل لب به میزان و نوع فیلر برای تزریق بستگی دارد. اگرچه بیش از 90 درصد فیلرهای موجود از اسید هیالورونیک است، اما نوع برند و شرکت سازنده آن نقش بسزایی در ماندگاری ژل لب خواهند داشت. به طور کلی تزریق هر نوع ژل لب ماندگاری حدود یک تا یک و نیم سال را داشته و پس از این مدت نیاز به تزریق مجدد دارد. متاسفانه برخی افراد غیر حرفه ای به منظور سودجویی، تزریق دائمی ژل لب را به افراد توصیه می کنند، اما باید در مواجه با این افراد مراقب باشید، زیرا هیچ ژل یا فیلری ماندگاری طولانی مدت و دائمی ندارد.

هزینه تزریق ژل لب

قیمت تزریق ژل لب و انواع فیلرها برای هر فردی متفاوت است. شاخص هایی مانند نوع فیلر و میزان مورد استفاده در اشخاص در میزان هزینه ها موثر خواهد بود. همچنین، انجام این روش توسط پزشکان با تجربه بدون شک هزینه ای بیشتری به نسبت افراد غیر حرفه ای دارد. توجه داشته باشید که از انجام تزریق ژل توسط افراد بی تجربه و غیر پزشکان، به منظور کاهش هزینه ها، اجتناب کرده تا نتیجه کار رضایت بخش باشد. بنابراین مراجعه به دکتر تزریق ژل لب خوب در تهران ضرورت پیدا می کند.

تزریق ژل لب بهتر است یا چربی؟

یکی از سوالات متداول که اغلب مراجعه کنندگان و زیباجویان مطرح می کنند، این است که تزریق ژل لب بهتر است یا چربی؟ قبل از پاسخ به این سوال بهتر است بدانید که انواع ژل ها و چربی هر دو فیلرهای پوستی محسوب می شوند که از ان ها برای پرکننده و حجم دهنده نواحی مختلف استفاده می شود.

تزریق چربی یک روش تهاجمی تر نسبت به تزریق ژل محسوب می شود، اما ماندگاری آن طولانی تر است. همچنین، تزریق چربی در مقایسه با تزریق ژل هزینه بیشتری دارد، با این حال این روش برای افرادی که می‌خواهند بدون تزریق یک ماده خارجی به لبهای خود حجم دهند، یا افرادی که به دنبال نتیجه دائمی هستند، بسیار مناسب است.

به طورکلی چربی ها همانند انواع ژل ها برای حجم دهی لب و جایگزین کردن چربی از دست رفته استفاده می شود. اگرچه این روش یک راه حل عالی و طبیعی برای فرم دهی به لب ها است، اما گاهی اوقات چربی تزریق شده توسط بدن جذب شده و کامل از بین می‌رود.

آخرین مقالات