مدت ماندگاری ژل لب چقدر است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

به مرور زمان و با بالا رفتن سن کلاژن طبیعی بدن تولید خود را متوقف کرده و پوست طراوت و تازگی اولیه خود را از دست خواهد داد. کلاژن ‌ها در واقع کار آبرسانی به مانفذ پوستی را انجام داده و از چین و چروک شدن جلوگیری می ‌کنند. آیا تزریق ژل می‌ تواند برای مقابله با کمبود کلاژن مفید واقع شود؟ مدت ماندگاری ژل لب و دیگر انواع آن چقدر است؟ به راستی که مراجعه به یک پزشک متخصص و کلینیک معتبر بر روی ماندگاری بی ‌تأثیر نیست. تزریق ژل به خصوص ژل لب در صورت انجام شدن اصولی آن قطعاً نتیجه فوق ‌العاده ‌ای بر روی رفع چین و چروک و بالا بردن اعتماد به نفس شما دارد.

انواع مختلف تزریق ژل لب و میزان ماندگاری آن

امروزه تزریق ژل به عنوان یک روش کاملاً کلینیکال و در پیرو کار و راه کمک ‌کننده به پزشکان به شمار می ‌رود. تزریق ژل برای رفع چین و چروک و رفع سایر عوارض جانبی کاربرد دارد. شناخت هر چه بیشتر انواع ژل ‌های لب و مزایا و معایب برخی از آن ‌ها، همچنین میزان ماندگاری آن می ‌تواند انتخاب را برای شما آسان‌ تر نماید. اکنون با برخی از معروف ‌ترین ژل‌ های لب آشنا خواهیم شد:

  • ژل رستیلن

شرکت معروفی که ژل ‌های رستیلن را تولید و عرضه می‌ کنند گالدرما است که در انواع و اقسام ژل ‌های رستیلن فعالیت می ‌نمایند. ژل ‌های رستیلن با آبرسانی کردن منافذ پوست از طریق مواد سازنده‌ آن همچون اسید هیالورونیک باعث شاداب و باطراوت شدن پوست می ‌شوند. اثرات و ماندگاری این ژل ‌ها بسیار بالا و افراد زیادی را به سمت خود جلب کرده است. اکنون بعضی از انواع ژل رستیلن را معرفی می‌کنیم:

  • رستیلن لیفت

استفاده از ژل رستیلن لیفت سبب برطرف شدن چین و چروک ‌های اطراف لب و همچنین حجم ‌دهندگی بسیار مناسبی برای لب و گونه ‌ها محسوب می ‌شود. میزان ماندگاری ژل رستیلن بدون استفاده از روش ‌های ترمیمی و تکرار آن حدود یک سال خواهد بود.

  • رستیلن ریفاین

جهت از بین بردن چین و چروک‌ های برخی از قسمت ‌های صورت خصوصاً نواحی بینی و لب و همچنین افزایش حجم لب به صورت استاندارد از ژل رستیلن ریفاین استفاده کنید. میزان ماندگاری این ژل نیز بدون ترمیم حدود یکسال دوام می ‌آورد اما در صورت بیشتر کردن ماندگاری از روش‌ های تکرار بهتره بگیرید.

  • رستیلن دیفاین

ژل رستیلن دیفاین نیز تقریباً یک سال ماندگاری دارد اما در صورت ادامه‌ دار کردن آن قابلیت ترمیم و تکرار خواهد داشت. همچنین برای هر نوع چین و چروک در هر نواحی صورت و همچنین حجم دهندگی لب مناسب است.

  • رستیلن ال

ژل رستیلن L برای از بین بردن چروک‌ های ایجاد شده در پوست صورت به ویژه اطراف بینی و لب همچنین حجم دهندگی لب بسیار توصیه می ‌شود. میزان ماندگاری این نوع ژل کمتر از یک سال و بسته به بدن هر فرد از 5/4 تا 9 ماه خواهد بود. چنانچه از این ژل راضی بودید می ‌توانید با تکرار و ترمیم آن را ماندگارتر نمایید.

  • رستیلن سیلک

قطعاً استفاده از ژل سیلک برای برطرف کردن خطوط و چین و چروک اطراف بینی و چشم و لب اثر بخش عمل خواهد کرد. میزان ماندگاری این نوع ژل حدوداً 6 ماه است اما امکان ترمیم و تکرار وجود دارد.

  • ژل رادیس

مواد سازنده ژل رادیس همچون کلسیم هیدروکسی از طبیعی ‌ترین و بهترین روش‌ های درمانی جهت از بین بردن چین و چروک نواحی صورت و حجم‌ دهنده لب است. ژل رادیس نسبت به دیگر ژل‌ ها نتیجه خود را در دراز مدت نشان می ‌دهد اما بعد از تثبیت ماندگاری آن به بیش از یک سال و بین 18 تا 24 ماه خواهد رسید.

  • ژل اسکالپترا

ژل اسکالپترا از بهترین انواع ژل برای رفع چین و چروک و ژل‌ های تزریقی به لب به شمار می‌ رود. میزان ماندگاری این ژل حدوداً 24 ماه خواهد بود و دارای فیلتر پلی ‌ال ‌اکتیک اسید است. اثرات و نتایج ژل اسکالپترا نیز بسیار آهسته اما ماندگاری آن بیشتر می ‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت برای تزریق ژل لب با مطب دکتر عاطفه پیشگاهی تماس بگیرید.

راه حل های افزایش ماندگاری و اثربخشی تزریق ژل لب

میزان ماندگاری ژل لب یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد بعد از انجام تزریق ژل است. مراقبت بعد از تزریق ژل می ‌تواند در ماندگاری آن بسیار موثر باشد. اکنون به چندین نکته مراقبتی اشاره خواهیم کرد:

نگهداری پوست در برابر تابش نور خورشید

نگهداری از پوست در برابر تابش مستقیم نور خورشید خود یکی از بهترین روش ‌ها برای ماندگاری ژل‌ های تزریقی همچون ژل لب است. استفاده از هر گونه کرم ‌های مراقبتی و ضد آفتاب ‌ها می‌ تواند به این راه کمک ‌کننده باشد. عدم استفاده از این مواد در صورت بیرون رفتن اثرات تزریق ژل را به مرور زمان کم خواهد کرد.

مصرف ویتامین ها

 مصرف خوراکی و غذاهای حاوی ویتامین ‌های متنوع همچون زینک اثرات فوق ‌العاده ای بر روی ماندگاری ژل ‌های تزریقی به خصوص ژل لب دارند. استفاده از ویتامین ‌ها خصوصاً زینک اثرات چشم‌گیری در میزان ماندگاری تزریق ژل خواهد داشت. همچنین از مصرف غذاهای کنسرو شده، نوشابه، نوشیدنی‌ های گازدار، مواد قندی و… نیز خودداری نمایید.

مراقبت و نگهداری ویژه از پوست

استفاده از کرم ‌های آبرسان و مرطوب‌کننده همچنین کرم ‌های مراقبتی لب و پوست می ‌تواند مهم ترین فاکتور برای ماندگاری ژل ‌های تزریقی باشند. شما می ‌توانید با نوشیدن زیاد آب و نوشیدنی‌ های مناسب دیگر میزان جذب اسیدهای هیالورونیک در بدن را کاهش دهید تا سبب ماندگاری اثرات تزریق ژل شود.

تزریق ژل امروزه یکی از راه ‌های پذیرفته شده و استاندارد برای از بین بردن چین و چروک و همچنین دیگر مشکلات پوستی است. تزریق ژل لب همانند هر درمان دیگری نیاز برای ماندگاری و اثر بخش جلوه دادن نیاز به مراقبت و همچنین مراجعه به پزشک و متخصص مخصوص خود را دارد. اگر برای بار اول است که این کار را انجام می ‌دهید بهتر است از ژل ‌های موقتی استفاده کنید تا در صورت ناراضی بودن روش ‌های جایگزین داشته باشید. استفاده از کرم‌ های مراقبتی، مصرف ویتامین ‌ها و آب و… از روش ‌های مراقبتی محسوب می‌شوند.

آخرین مقالات