اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر

آنچه در این مقاله می خوانید:

تزریق فیلر بینی یکی از روش های اصلاح شکل و فرم بینی است. عمل جراحی بینی عوارض، خطرات و هزینه زیادی دارد علاوه بر این امکان دارد موجب رضایت متقاضی نیز نباشد. برخی از افراد تمایل دارند شکل طبیعی بینی خود را داشته باشند اما نواقص آن را برطرف کنند. به همین جهت این افراد از روش تزریق ژل به بینی استفاده می کنند. این روش چند سالی است که در کلینیک های زیبایی رواج پیدا کرده است و طرفداران بسیاری نیز دارد.

کاربرد تزریق فیلر بینی

پزشک متخصص زیبایی با تزریق فیلر بینی می تواند قوز بینی را رفع کند و یا نوک بینی را به سمت بالا متمایل کند. یکی از نکات مثبت تزریق ژل به بینی این است که این روش موقت است و در صورتی که شخص از شکل بینی خود رضایت نداشته باشد. بینی پس از چندماه به شکل اول خود برمی گردد. دو نوع از ترکیبات معروفی که برای اصلاح فرم بینی مورد استفاده قرار می گیرند اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت می باشد. ماده اصلی موجود در این مواد که موجب اصلاح دقیق فرم بینی می شود کلاژن و الاستین است.

 تزریق فیلر با اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی

یکی از ژل های قوی که برای تزریق فیلر بینی مورد استفاده قرار می گیرد و برندهای معتبر جهان بر پایه ی آن ساخته شده اند اسید هیالورونیک می باشد. این ماده به طور طبیعی در بدن موجود می باشد و وظیفه ی آن هیدراتاسیون و بهبود رطوبت پوست می باشد. پزشکان از این ماده برای رفع فرو رفتگی و رفع انحنای بینی استفاده می کنند. کلسیم هیدروکسی یک ماده ی طبیعی موجود در استخوان ها می باشد. این ماده عموما برای از بین بردن چین و چروک صورت مورد استفاده قرار می گیرد برای ساخت این ماده از مواد حیوانی استفاده نمی شود.

تزریق فیلر بینی با ژل دائمی

پزشک متخصص ترجیح می دهد برای اصلاح فرم بینی از ژل های موقت استفاده کند. تزریق فیلر بینی با ژل های دائمی ریسک عدم رضایت متقاضی را به دنبال دارد. ژل های دائمی برای افراد زیر 21 سال و افرادی که به کلاژن گاوی حساسیت دارند استفاده نمی شود. یکی از ژل هایی که ماندگاری بسیاری دارد بلافیل نام دارد و مورد تایید آمریکا است. تزریق ژل به بینی برای افرادی که دارای بینی استخوانی هستند بسیار مناسب تر می باشد. ژل های تزریقی به آسانی افتادگی، قوز و انحراف بینی را رفع می کنند و بدین ترتیب بینی شما شکل بهتری پیدا می کند. گاهی اوقات پزشک از نخ برای لیفت بینی استفاده می کند تا شخص ظاهر بهتری پیدا کند

فیلر بینی گوشتی

تزریق فیلر بینی گوشتی کاملا متفاوت با بینی استخوانی می باشد. چنانچه قصد دارید تغییرات زیادی در بینی گوشتی خود ایجاد کنید بهتر است به یک جراح خوب و متعهد مراجعه کنید. افرادی که دارای بینی گوشتی هستند چنانچه قصد عمل جراحی را ندارند بهتر است از آمپول های کوچک کننده ی بینی به جای تزریق فیلر استفاده کنند. برای تغییر سایز بینی های گوشتی کرم ها وژل های کوچک کننده ی بینی وجود دارد که با چربی سوزی موجب کوچک شدن بینی می شوند.

نکات مهم تزریق فیلر بینی

برای تزریق فیلر بینی نیاز نیست آمادگی خاصی داشته باشید. متقاضی فیلر 21 روز قبل از تزریق ژل به بینی خود نباید از داروهای رقیق کننده ی خون استفاده کند زیرا این داروها سبب افزایش کبودی و خونریزی در محل تزریق می شوند. فیلر های موقت معمولا بر پایه اسید هیالورونیک می باشند به همین جهت پس از مدتی به آسانی جذب بدن می شوند. میزان ماندگاری فیلر ها با توجه به برند آنها حدود یک سال تا یک سال و نیم دوام دارند.

 مزایای فیلر بینی چیست؟

یکی از بهترین مزایای تزریق فیلر بینی این است که نیازی به بیهوشی ندارد.
شما با تزریق فیلر بینی نیازی به دوره ی نقاهت ندارید و بلافاصله می توانید به فعالیت خود بپردازید.
به هنگام تزریق فیلر پزشک محل تزریق را بی حس می کند علاوه بر این تزریق فیلر درد ندارد.
شما در مدت زمان کوتاهی کمتر از یک ربع به نتیجه ی دلخواه خود می رسید.
می توانید در دو طرف بینی با تزریق فیلر تقارن ایجاد کنید.
افرادی که قصد عمل بینی را دارند با این روش می توانند ظاهر خود را بعد از عمل بینی ببینند. در صورت عدم رضایت فرد شکل بینی قابل برگشت می باشد.

عوارض فیلر بینی

عوارض تزریق فیلر به بینی بسیار کم است. بیشترین عوارض تزریق فیلر مربوط می شود به تورم، التهاب و سرخی بینی که بعد از چند روز از بین خواهد رفت و جای نگرانی وجود ندارد. یکی از عوارض خطرناک تزریق فیلر این است که پزشک در اثر تزریق نادرست موجب آسیب رساندن به رگ های و عصب های صورت فرد شود و در نتیجه بیمار بینایی خود را به طور کامل از دست خواهد داد. یکی دیگر از معایب تزریق فیلر این است که هرچند وقت یکبار باید آن را تمدید کرد و بدین ترتیب هر بار هزینه ی زیادی را باید بپردازید. افرادی که بینی با مشکلات زیاد دارند نمی توانند از این روش برای زیبایی بینی خود استفاده کنند.

مراقبت های پس از تزریق فیلر

به یاد داشته باشید که برای تزریق فیلر بینی حتما به یک پزشک متخصص و باتجربه مراجعه کنید. مراقبت های پس از تزریق فیلر سبب می شود که ماندگاری فیلر روی بینی شما افزایش پیدا کند. برخی از مراقبت های پس از تزریق فیلر عبارتند از:

  • پس از تزریق فیلر از استفاده لوازم آرایشی و بهداشتی روی بینی خودداری کنید زیرا مواد شیمیایی موجود در این محصولات موجب کاهش ماندگاری فیلر بر روی بینی می شوند.
  • پس از تزریق فیلر بینی برای حفظ فرم ایجاد شده در بینی از دو بالش با هم استفاده کنید. بالش های دور گردنی نیز برای تثبیت فرم بینی بسیار خوب هستند.

زمانی که فیلر به بینی تزریق می شود سایز بینی به میزان زیادی افزایش پیدا می کند از این رو وقتی لب های فردی کوچک باشد با افزایش سایز بینی کوچکی لب ها بیشتر نمود پیدا می کند. بدین ترتیب می توان با تزریق ژل به لب ها این مشکل را برطرف کرد.

آخرین مقالات