درمان قطعی ویتیلیگو و لک پوستی با سلول درمانی

ویتیلیگو
آنچه در این مقاله می خوانید:

بسیاری از افراد علاقه دارند که همیشه پوستی شاداب و جوان داشته باشند؛ اما به دلایل مختلف همانند ابتلا به بیماری‌های پوستی چون ویتیلیگو، لک پوستی و… این امکان از آن‌ها سلب می‌شود. با توجه به پیشرفت روز افزون در حوزه پزشکی، دیگر هیچ خواسته‌ای محال نبوده و شما می‌توانید با شناخت متخصصان حاذق و فعال در حیطه مورد نظر خود، به اصلاح و درمان بیماری بپردازید. یکی از نوین‌ترین و مؤثر‌ترین راه‌های درمان بیماری پوستی، سلول درمانی است. با این شرایط که یکی از مهم‌ترین دغدغه افراد خرج و مخارج انجام درمان‌های پوستی بوده، می‌توان گفت هزینه سلول درمانی پوست بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

ویتیلیگو چیست؟

یکی از بیماری‌های پوستی که در اثر از بین رفتن رنگدانه پوست به وجود می‌آید، ویتیلیگو است. با وقوع این عارضه پوستی، غشا‌های مخاطی و شبکیه تخربی شده و در سطح بدن لک‌هایی سفید رنگ به وجود می‌آید. میزان ابتلا به این بیماری نسبتاً کم بوده و می‌توان بر اساس آمار به دست آمده به این نتیجه رسید که از میان هر ۱۰۰ نفر، نهایتاً ۲ نفر به این بیماری پوستی دچار می‌شوند. ابتلا به این بیماری اصلاً وابسته به افزایش سن نبوده و برخی از افراد پیش از ۲۰ سالگی آن را تجربه می‌نمایند.

بنابر تشخیص پزشکان و ارائه شرح حال بیماران، باید گفت این بیماری بر اساس تاریخچه خانوادگی رخ می‌دهد. بسیاری از پزشکان و متخصصان فعال در این حیطه پس از انجام آزمایشات مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که ابتلا به بیماری ویتیلیگو اغلب در افرادی که مبتلا به بیماری‌های اتوایمیون هستند، شایع‌تر است. افرادی که به بیماری‌های اتوایمیون چون پرکاری غده تیروئید، نارسایی قشر غده فوق کلیه، آلوپسی آره آتا و… مبتلا می‌شوند، اغلب در سیستم ایمنی خود دچار مشکل بوده و در هنگام مواجهه با بافت‌های بدن خود، واکنش‌های به خصوصی نشان می‌دهند. لازم به ذکر است انجام سلول درمانی نگران‌کننده نیست و می‌تواند این بیماری را به خوبی با این روش درمان کرد.

ویتیلیگو

 

لک پوستی چیست؟

داشتن پوستی شاداب یکی از اصلی‌ترین معیارهای زیبایی بوده که افراد فارغ از سن و جنسیتشان، سعی می‌کنند با به‌کار‌گیری روتین‌های پوستی مناسب و روش‌های مراقبتی، طراوت و شادابی آن را حفظ نمایند. علی رغم رسیدگی و رعایت اصول این چنینی در برخی از افراد دیده می‌شود که به دلایل مختلف، لک‌های پوستی روی بدن ظاهر می‌شوند که جلوه قشنگی نداشته و بسیار ناخوشایند هستند. همانند دیگر ضایعات پوستی، لک‌های پوستی نیز انواع مختلفی دارند که با وقوع هر نوع تغییر رنگ، علامت یا عیب پوستی ظاهر می‌شوند.

بر اساس آزمایشات مختلف و یافته پزشکان، علت وقوع این لکه‌های پوستی به دلیل تکثیر بیش از اندازه ملانین در بدن است. انواع و اقسام لکه‌های پوستی شامل لکه‌های ناشی از جوش، لکه‌های مادرزادی یا علائم تولد، لکه‌های هورمونی و بارداری، کک و مک، لکه‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، لک‌های قارچی و… می‌شوند. برای درمان لکه‌های پوستی روش‌های مختلفی چون روش‌های خانگی، روش‌های گیاهی و… وجود دارد که مؤثر‌ترین این روش‌ها، سلول درمانی است.

مطابق تشخیص پزشک برخی از لکه‌های پوستی سطحی بوده و می‌توان با استفاده از روش‌های درمان خانگی مانند آب گوجه فرنگی، ژل آلوئه‌ورا، سفیده تخم مرغ، عسل، لیمو ترش، روغن گل رز، پیاز و… این ضایعه پوستی را برطرف کرد. چنانچه نیاز به انجام سلول درمانی بود، این امکان برای شما وجود دارد تا با انجام این سبک درمانی اطمینان خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان بیماری پوستی شما باز نخواهد گشت و پس از گذراندن دوره درمان پوست شما، بسیار لطیف و شاداب خواهد شد. برای آگاهی از هزینه سلول درمانی پوست می‌توانید به کلینیک مورد نظر مراجعه کرده تا پس از انجام معاینات لازم، از آن آگاه شوید.

درمان ویتیلیگو و لک پوستی چگونه با سلول درمانی انجام می شود؟

بیماری‌های پوستی سخت همچون لک‌های پوستی یا ویتیلگو باید به وسیله روش درمانی همیشگی و مؤثر انجام شوند. برای بسیاری از افراد پیش از انجام سلول درمانی سؤالی تحت این مورد به وجود می‌آید که آیا امکان انجام سلول درمانی برای تمام افراد وجود دارد؟ علی رغم بدون عارضه بودن این روش درمانی، باید گفت تنها محدودیت انجام آن برای افراد کمتر از ۱۲ سال است؛ چرا که ممکن است برای این افراد در سنین کم مشکلات ژنتیکی به وجود آید.

بنابر تشخیص پزشک، این افراد می‌توانند با انجام روش درمانی جایگزین بیماری‌های پوستی خود را برطرف سازند. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که لکه‌های پوستی قدیمی در این روش قابل درمان بوده و شما نمی‌توانید لکه‌هایی که حداقل در طول یک سال گذشته به وجود آمدند را درمان نمایید. لازم به ذکر است درمان قطعی پیسی در ابعاد کوچک و ابعاد گسترده انجام شده و هزینه سلول درمانی پوست بسیار مقرون‌به‌صرفه و مناسب است.

درمان قطعی پیسی در ابعاد کوچک و گسترده

تفاوتی ندارد که میزان وجود لکه‌های پوستی شما کوچک یا بزرگ باشد؛ زیرا پس از تشخیص پزشک مربوطه بخش کوچکی از پوست شما به منظور انجام آزمایشات نمونه‌برداری می‌شود. اندازه این نمونه با توجه به دستور پزشک می‌تواند ابعاد ۳ در ۲ یعنی ۶ سانتی‌متر مربع یا ۳ در ۳ یعنی ۹ سانتی‌متر مربع باشد. لازم به ذکر است که در نمونه‌برداری پوست به مقدار بسیار کمی خراشیده شده و هیچ گونه دردی را به شما القا نخواهد کرد. پس از انجام نمونه‌برداری، سلول‌های پوست شما شناخته شده و اقدامات لازم بر روی آن‌ها اعمال می‌شود.

در واقع پس از نمونه‌برداری، ناحیه‌هایی که به بیماری لکه پوستی یا ویتیلیگو دچار هستند، نمایان شده و متخصص ژنتیک می‌تواند پیوند سلولی را آغاز نماید. نحوه انجام سلول درمانی در ابعاد کوچک و بزرگ متفاوت بوده و برای درمان ابعاد بزرگ این عارضه پوستی، می‌بایست شیوه دیگری را در پیش گرفت. هنگام درمان لکه‌های پوستی و ویتیلیگو برای ابعاد بزرگ نیز در ابتدا از پوست نمونه‌برداری می‌شود. پس از این مرحله سلول‌های پوست در بخش آزمایشگاهی نگهداری و کشت می‌شوند؛ در واقع با گذشت زمان و پس از تکثیر سلول‌های سالم و افزایش تعداد آن‌ها، پیوند انجام شده و علائم ویتیلیگو به مرور زمان از بین خواهند رفت.

سخن پایانی

بسیاری از افراد در سنین مختلف به بیماری‌های پوستی سخت چون لک پوستی، ویتیلیگو و… دچار می‌شوند. از آنجایی که تمامی افراد علاقه‌مند به داشتن پوستی شاداب و لطیف هستند، ایجاد بیماری‌های پوستی می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. سلول درمانی و انجام آن در کلینیک‌های مختلف قدمتی طولانی داشته و شما می‌توانید با یافتن متخصصی زبده، انجام این امور را به وی بسپارید. می‌توان به شما زیباجویان این اطمینان خاطر را دارد که سلول درمانی عوارض جانبی نداشته و هزینه آن نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه و مناسب است.

آخرین مقالات